نمایشگاه ملی عکس «بدرقه سردار» با هدف نمایش حضور بی‌سابقه مردم قدرشناس ایران در تشییع سردار سپهبد شهید سلیمانی توسط سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری باشگاه عکاسان چهارشنبه ۳۰بهمن ماه سال جاری در حالی آغاز به کار کرد که یکی از داوران این رخداد هنری حیدر رضایی است.

عکاسان خبری دچار روزمرگی شدند

قدس آنلاین: نمایشگاه ملی عکس «بدرقه سردار» با هدف نمایش حضور بی‌سابقه مردم قدرشناس ایران در تشییع سردار سپهبد شهید سلیمانی توسط سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری باشگاه عکاسان چهارشنبه ۳۰بهمن ماه سال جاری در حالی آغاز به کار کرد که یکی از داوران این رخداد هنری حیدر رضایی است. او دانش‌آموخته رشته گرافیک از سال ۱۳۸۰ به صورت حرفه‌ای با عکاسی خبری در خبرگزاری مهر و روزنامه ایران فعالیت عکاسی خود را آغاز کرد. رضایی داور ده‌ها جشنواره و مسابقه عکاسی بوده است. 

عکاسان با جشنواره‌ها حرفه‌ای‌تر برخورد کنند

این عکاس و گرافیست دو سیمرغ بلورین از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را با طراحی و اجرای پوستر فیلم‌های «بیداری رؤیاها» و «اخراجی‌ها» دریافت کرده است.

توقع بیشتری از عکاسان داشتیم

رضایی به عنوان یکی از داوران نمایشگاه ملی عکس «بدرقه سردار» در خصوص آثار این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه این عکس‌ها خروجی بیشتر رسانه‌ها بود، توقع بیشتری از عکاسان داشتیم تا تعداد و تنوع این رویداد هنری را ارتقا دهند.

این هنرمند عکاس و گرافیست معتقد است: عکاسان باید حرفه‌ای‌تر با این رویداد برخورد و عکس‌های بهتری از آثار خود را برای حضور در این نمایشگاه ارسال می‌کردند.

به گفته او آثاری که به جشنواره‌ها ارسال می‌شود براساس آنچه در اختیار داوران است، قضاوت می‌شود و همه هنرمندان و داوران در این نمایشگاه ارادت قلبی به سردار سپهبد شهید سلیمانی دارند.

عکاسان خبری دچار روزمرگی شده‌اند

داور نخستین نمایشگاه ملی عکس «بدرقه سردار» معتقد است: عکاسان خبری دچار روزمرگی شده‌اند. از سوی دیگر با توجه به بودجه کمی که رسانه‌ها در اختیار دارند موجب می‌شود سهم اندکی نصیب عکاس‌های خبری شود و این سبب بی‌انگیزگی عکاس و بی‌توجهی به سوژه می‌شود و این کیفیت آثار را کاهش می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه ظرفیت عکاسان کشور بسیار بالاست، اما انگیزه کمی برای ادامه فعالیت در این هنر وجود دارد، افزود: وضعیت عکاسان آزاد به مراتب سخت‌تر است، زیرا آن‌ها عمدتاً در نمایشگاه‌ها آثار خود را به نمایش می‌گذارند و این موضوع نیازمند هزینه مناسبی بوده که لازم است هنرمندان عکاس داشته باشند.

این هنرمند عکاس و گرافیست به نبود برنامه در جامعه عکاسی اشاره کرد و گفت: متأسفانه مدیران فرهنگی ما به مشکلات هنرمندان هنرهای تجسمی اشراف ندارند و تلاشی برای بهبود وضعیت این هنرمندان انجام نمی‌دهند.

وی  گفت: مسئولان باید به نوع برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند تا هنرمندان و عکاسان برای ارائه آثار حرفه‌ای خود رغبت داشته باشند، چون این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مهم‌ترین بستر معرفی آثار هنرمندان به مردم و عامل این دو قشر با یکدیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.