مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فیلمی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و ادعا می‌کند یک نفر مبتلا به کرونا در مشهد بستری شده، مربوط به شخصی است که دچار مشکلات تنفسی شده، این به معنای کرونا داشتن این فرد نیست.

موردی مشکوک به کرونا در مشهد بستری نیست

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی  در رابطه با دست به دست شدن فیلمی در فضای مجازی که ادعا ‌می‌کند بیماری مشکوک به کرونا در مشهد قرنطینه شده، با رد این ادعا، اظهار کرد: این فرد مبتلا به مشکلات تنفسی است و به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شده، ان شاء الله آنفوانزا است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما افراد مبتلا به آنفوانزا را نیز به همین شیوه منتقل می‌کردیم، متذکر شد: هر کسی که مشکلات تنفسی ویژه داشته باشد یک سری اقداماتی طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌دهیم.

وی افزود: تشخیص کرونا با اثبات یک سری علائم و رد یک سری علل است، این فیلمی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود فقط مربوط به شخصی است که دچار مشکلات تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شده، این به معنای کرونا داشتن این فرد نیست.

رحیمی افزود: قرار بر این است افراد مبتلا به کرونا در مشهد به قرنطینه سطح یک در دو بیمارستان قائم(عج) و امام رضا(ع) برای مراقبت‌های عفونی بستری شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات بهداشتی مانند دست ندادن و روبوسی نکردن، ضدعفونی کردن دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران، از دامن زدن به شایعات پرهیز کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.