شاخص کل بورس تهران امروز در حالی‌که تا نزدیکی ۳۶۷ هزار واحد در لحظات نخست معاملات افت داشت اما در ادامه با افزایش محسوس تقاضا تمام افت را جبران کرد؛ این در حالی است که اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور تاثیر قابل توجهی بر سهام شرکت های دارویی داشته است.

چرخش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل از مدار منفی/ رشد دارویی‌ها تحت تاثیر کرونا

قدس آنلاین؛  شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز در حالی‌که تا نزدیکی ۳۶۷ هزار واحد در لحظات نخست معاملات افت داشت اما در ادامه با افزایش محسوس تقاضا تمام افت را جبران کرد و در این لحظه رشد بیش از ۳۰۰ واحدی را نشان می‌دهد.

بر این اساس شاخص کل بورس تهران رشد ۱۲ هزار واحدی را نسبت به کف روزانه خود تجربه کرده است.

صف‌های فروش در ابتدای بازار که اثر منفی را بر شاخص کل داشتند تا حدود زیادی برچیده شدند و عمده نمادها به مدار مثبت بازگشته‌اند. گرچه همچنان نمادهایی از گروه بانکی معاملات در مدار منفی را دنبال می‌کنند. خودرویی‌ها نیز از کف قیمتی جدا شده و گرچه توفیق معاملات در مدار مثبت را در این لحظه ندارند اما فشار فروش ابتدای صبح کاملا برداشته است.

در گروه فلزات نیز پس از پشت سر گذاشتن فضای منفی در ابتدای معاملات شاهد رشد قیمتی این نمادها و حمایت آن‌ها از شاخص کل هستیم.

همان‌طور که در مطلب شب گذشته نیز اشاره شده بود گرچه FATF و کرونا می‌توانند اثرات روانی را در معاملات امروز به دنبال داشته باشند اما قدرت نقدینگی می‌تواند از سد عرضه‌های عبور کند. ارزش معاملات خرد بورس تهران تا این لحظه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

در عین حال سهام دارویی ها نیز تحت تاثیر اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور قرار گرفته و همه در صف خرید معامله می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.