شهرداری تهران در جهت سلامت شهروندان و مبارزه با شیوع ویروس کرونا اقدامات بهداشتی و مراقبتی ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

تمهیدات ویژۀ سازمان بهشت زهرا(س) برای تدفین قربانیان احتمالی کرونا در تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه اضطراری شهرداری تهران و وزارت بهداشت برای بررسی ابعاد شیوع ویروس کرونا، راه‌های اطلاع رسانی و پیشگیری از شیوع کرونا برگزار شد.

غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی مطلع باشند هر گونه محدودیتی در استفاده از خدمات و سرویس‌های عمومی با نظر مسئولان وزارت بهداشت و برای حفظ سلامت مردم عزیز انجام می‌شود.

او افزود: مهمترین مسئله در مبارزه با ویروس کرونا؛ مشارکت عموم مردم و خودمراقبتی برای کنترل شیوع بیماری است. فعالیت‌های تمام ارگان‌ها بدون همکاری شهروندان نتیجه بخش نخواهد بود، لذا ما تقاضا داریم مردم عزیز به این مهم توجه داشته باشند. راهبرد اصلی عبور از این مسئله آموزش شهروندان است که مقرر شد این امر از طریق حداکثر امکانات تبلیغی و بیلبوردهای تجاری و فرهنگی شهرداری تهران و ابزارهای اطلاع رسانی تصویری و متنی تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو و هرگونه پوسترهای آگاهی بخش در مراکز عمومی مانند میادین میوه و تره بار، ورزشگاه‌ها، سازمان پایانه‌ها و غیره انجام شود. آموزش‌های لازم برای پرسنلی که با مراجعین مردمی سر و کار دارند و کارکنان پاسخگو به شهروندان با قوت از طریق سراهای محلات ادامه خواهد یافت.

به گفته محمدی، سامانسراهای شهر تهران به ویژه دو سامانسرای لویزان و خاور شهر به صورت ویژه تحت کنترل مراجع بهداشتی قرار خواهند گرفت، هرگونه مورد مشکوک در افراد تحت پوشش سریعا ایزوله خواهند شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد ضدعفونی کردن همه تجهیزات مرتبط با ایستگاه‌ها، پله‌های برقی، گیت‌ها و ورودی‌های مترو و اتوبوسرانی و در صورت نیاز ایجاد تمهیدات مناسب برای کاهش استفاده و خرید بلیت‌های تک سفره برای کاهش تماس‌ها در دستور قرار گیرد.

مشاور شهردار تهران گفت: مقرر شد پرسنل سازمان ورزش شهرداری تهران با همکاری عموم شهروندان در مبادی ورودی از افراد سرماخورده تقاضا نمایند تا اطلاع ثانوی از ورود به این اماکن خودداری کرده و آموزش‌های لازم را در معرض عموم قرار دهند. همچنین در میادین میوه و تره بار مقرر شد برای کارگران، بهره برداران و شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزشی و وسایل بهداشتی مورد نیاز اعم از دستکش‌ها، لوازم ضدعفونی کننده و ... در دسترس قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری تمام کنفرانس‌ها و همایش‌هایی که به میزبانی شهرداری تهران برگزار می‌شود مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و به تقاضای بیمارستان‌ها و تأیید دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح شهر تهران نیروهای خدماتی لازم برای گندزدایی مکان‌های مرتبط معرفی شوند.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند ضمن در نظر گرفتن سایت جدیدی برای تدفین پسماند شهر و پسماند عفونی بیمارستان‌ها، ناوگان حمل پسماند شهر را برای کاهش ماندگاری زباله در سطح شهر افزایش خواهد داد و مراقبت از اماکن اسکان کارگری خدمات شهری و اموزش همه کارگران نظافت شهری و بوستان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین سازمان بهشت زهرا(س) تهران تمهیدات ویژه و مجزایی را برای کل فرآیند انتقال؛ تشییع، شستشو و خاکسپاری فوتی‌های احتمالی مبتلا به کرونا را تدارک دیده است که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام خواهد شد.

بازار روزها و مراکز خرید و فروش پرندگان و همچنین مراکز نگهداری سگ‌های ولگرد زبر نظر شرکت ساماندهی با تمهیدات ویژه مشمول مراقبت می‌شوند.

محمدی گفت: قرار است اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان رابط شهرداری تهران با وزارت بهداشت؛ مستمرا گزارش‌های لازم و توصیه‌های بهداشتی را مبادله نماید و پایش وضعیت کارکنان شهرداری را با مشارکت شرکت شهر سالم انجام دهد.

همچنین به پیشنهاد مجید فراهانی عضو شورای شهر، بودجه اضطراری لازم برای مبارزه با کرونا در صورت لزوم با همکاری شورای شهر تهران و بنا به تقاضای شهرداری تهران تأمین خواهد شد که مبتنی بر بودجه مصوب شهرداری تا سقف چهاردرصد از بودجه در شرایط بحرانی می‌تواند هزینه شود. همچنین دستورالعمل‌های شرایط بحران توسط سازمان مدیریت بحران و نقش هر کدام از سازمان‌ها و افراد سریعا در چک لیست‌های مصوب ابلاغ خواهد شد.

بنابر تصمیمات این جلسه، هماهنگی‌های ستادی و کنترل عملیات مبارزه با کرونا توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران انجام خواهد شد. ستاد رسانه و اطلاع رسانی فعالیت‌های شهرداری تهران با مسئولیت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تشکیل شد و هر گونه اطلاع رسانی تنها از این طریق انجام خواهد شد.

در جلسه اضطراری تشکیل‌شده، مدیرکل دفتر شهردار تهران، معاونان مرتبط شهردار و همه سازمان‌های خدمت رسان شهرداری تهران از جمله میادین میوه و تره بار، بهشت زهرا(س)، پسماند، خدمات اجتماعی، مترو، تاکسیرانی، اتوبوس، بوستان‌ها و مشاور وزیر بهداشت، مسئول برنامه مقابله با کرونا، رئیس اورژانس کشور، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، بهشتی و ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.