رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مردم نباید به شایعات و اخبار منتشر شده در فضای مجاری در زمینه کرونا ویروس توجهی کنند، گفت: تنها مرجع موثق در زمینه این بیماری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

مردم به شایعات فضای مجازی درباره کرونا توجه نکنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد حسین بحرینی طوسی در نشست بیماری کرونا که با حضور معاونان، رؤسای بیمارستان‌ها و مدیران کنترل عفونت مراکز درمانی برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی بهترین راهکار در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مردم ضمن بی توجهی به اخبار درج شده در فضای مجازی، از انتشار اخباری بدون اساس و منبع علمی نیز اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه تمامی بخش‌های مختلف دانشگاه برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در آمادگی کامل است و تمام سازمان‌ها نیز آماده همکاری با دانشگاه در این زمینه هستند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر دارای آزمایشگاه مرجع است که پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر حفظ سلسله مراتب نظام ارجاع و مراجعه بیماران به مراکز جامع سلامت، اظهار کرد: به منظور انتقال بیماران احتمالی به مراکز درمانی،  آمبولانس ویژه در  کنار مراکز جامع سلامتی مستقر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  با تاکید بر اینکه تا این لحظه موردی  برای  حتی  نمونه ‌گیری از  نظر آلودگی به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است از آحاد  مردم  خواست با رعایت موارد پیشگیری به شایعات توجه نکنند.

دکتر شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیاز به ماسک‌های خاصی نیست، اظهار کرد: استفاده از ماسک‌های معمولی با رعایت  تعویض هر  ۲ ساعت  و همچنین شست‌وشوی  مرتب دست‌ها و رعایت  فاصله مناسب با  افراد مهمترین رکن در پیشگیری است.

وی با تاکید بر آمادگی مراکز درمانی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل بیمارستانی، خاطرنشان کرد: کمیته کنترل عفونت هر بیمارستان، فوکال پوینت درحوزه درمان و هر بیمارستان محسوب  می‌شود.

دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست، اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا افراد بایستی توصیه‌های بهداشتی  را جدی بگیرند  و بهداشت فردی از جمله  شست‌وشوی دست‌ها وعدم دست زدن به چشم‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به شاخص‌ترین علایم کرونا که شامل؛ تب، تنگی نفس و سرفه است، خاطرنشان کرد: افرادی  که  این علائم را دارند،   جهت  کنترل به مراکز جامع سلامت مراجعه نموده  و حتی ‌الامکان در مکان‌های  پر تردد  حضور نداشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.