قم- بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت: مجموعاً ۲۸ نفر تشخیص قطعی کرونا در کشور تائید شده است که متأسفانه تاکنون ۵ نفر از هم‌وطنانمان در اثر ابتلا به این ویروس جان‌باخته‌اند در همین راستا مسئولان استان قم به‌منظور پیشگیری از شیوع این بیماری نسبت به تعطیلی مراکز آموزشی اقدام کردند.

وضعیت کرونا در قم بحرانی نیست/دانشگاه های قم تعطیل شد

قدس آنلاین-گروه استان ها:  مسئولان بهداشت کشور و استان قم، با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بیشترین آمار ابتلا به این بیماری را در قم معرفی می‌کنند.

در همین راستا رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه‌کننده از مطب‌ها و کلینیک‌ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرارگرفته‌اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ تن رسید.

وضعیت کرونا در قم بحرانی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه شیوع کرونا در قم بحرانی نیست و برنامه‌ای برای قرنطینه کردن شهر وجود ندارد اظهار کرد: در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج قرنطینه نسبی ایجادشده است.

دکتر قدیر بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روزهای آینده به‌منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهادشده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چراکه بسیاری از افراد ناقل این بیماری‌اند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

وی بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه‌های حساس در برابر این ویروس دانست و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب‌های طولانی، ضعف و بی‌حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند باید برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مراجعه کنند.

کشندگی کرونا فقط ۲ درصد است

وی بابیان اینکه  مرگ‌ومیر براثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که در قم براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پرخطر بودند اضافه می‌کند: در حال حاضر ۱۳۰ نفر در بیمارستان بستری هستند که اکثر آن‌ها از بیماران دارای سرماخوردگی و آنفولانزا هستند و در کنار این افراد معدودی مبتلابه کرونا وجود دارد چراکه علائم این بیماری‌ها مشابه است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور شهروندان باید از هرگونه سفر غیرضروری جلوگیری کنند افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات ازجمله حرم، جمکران و همایش‌ها کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به محدودیت زمان و لزوم کنترل هرچه سریع‌تر این بیماری گفت: محموله‌های مناسبی ازجمله ماسک تهیه و به استان واردشده است.

دانشگاه‌ها تعطیل شدند

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور نیز گفت: دانشگاه‌های قم در هفته جاری تعطیل اعلام شد و لذا غیبت تمام دانشجویان قمی که نزد خانواده‌های خود رفته‌اند، تا اطلاع ثانوی موجه است و در صورت بازگشت به دانشگاه، تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مجتبی صدیقی روز شنبه اظهار داشت: در حال حاضر تست کرونای یک دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر طوسی منفی اعلام‌شده است و دو مورد مشکوک در دانشگاه ایلام نیز،  در حال بررسی است.

وی تأکید کرد: برگزاری تمام گردهمایی‌ها و نشست‌های غیر اولویت‌دار در دانشگاه‌های وزارت علوم انجام نمی‌شود و واحدهای عملی تربیت‌بدنی ازجمله استفاده از سالن‌های ورزش که امکان تماس زیاد است، تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاد.

معاون  وزیر علوم همچنین نتیجه آزمایش کرونای یک دانشجو در استان ایلام را منفی اعلام کرد.

معاون وزیر علوم در مورد توزیع ماسک در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه‌ها ملزم به تأمین امکانات موردنیاز ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی برای دانشجویان هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.