سومین عملیات بازدارندگی نیروهای یمنی علیه تاسیسات نفتی یمن با این هدف انجام شد تا بر عربستان فشار آورده و این رژیم جنایت های خود علیه ملت یمن را متوقف کند.

سومین عملیات موازنه بازدارندگی یمنی‌ها علیه عربستان؛ ابعاد و نتایج

به گزاش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از گذشت چند روز از جنایت ائتلاف سعودی علیه مردم یمن در استان جوف به دنبال سرنگونی جنگنده تارنادوی این ائتلاف توسط نیروهای یمنی یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات سوم موازنه بازدارندگی در عمق خاک عربستان خبر داد.

یحیی سریع توضیح داد : به یاری خداوند یگان موشکی و پهپادی یمن سومین عملیات موازنه بازدارندگی را با استفاده از 12 پهپاد صماد3 و دو فروند موشک قدس و یک فروند موشک بالستیک ذوالفقار در عمق خاک عربستان سعودی اجرا کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در این عملیات شرکت آرامکو و اهداف مهم و حساسی دیگر در منطقه ینبع با دقت بسیار بالا مورد هدف قرار گرفت. این عملیات پاسخ طبیعی و قانونی به جنایت های دشمن متجاوز که آخرین آن جنایت علیه غیرنظامیان در جوف بود، است. اگر عربستان سعودی به تجاوز و محاصره خود علیه کشورما ادامه دهد حملات سخت تری را انجام خواهیم داد.

شرکت آرامکو به حمله نیروهای یمنی علیه تاسیسات آرامکو و دیگر اهداف در منطقه ساحلی ینبع واکنشی نشان نداد که البته این یک اقدام عادی از سوی عربستان به منظور سرپوش گذاشتن بر ضربه هایی است که متحمل می شود، اما حجم بالای خسارت از یک طرف و تصاویری که از عملیات منتشر شده از طرفی دیگر باعث شده تا تبلیغات رسانه ای و تلاش عربستان برای سرپوش گذاشتن برآن به شکست بیانجامد.

پایگاه تحلیلی-خبری الوقت در گزارشی می نویسد: سومین عملیات علیه شرکت آرامکو در شهر ساحلی ینبع در حالی انجام شده است که در اولین عملیات میدان نفتی و پالایشگاه الشیبه در شرق عربستان و در دومین عملیات تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه بقیق و خریص مورد هدف قرار گرفت تا پیام های مهم سیاسی و اقتصادی را به این کشور متجاوز ابلاغ کند. در این راستا ذکر چند مورد قابل اعتناست:

_ بی تردید همانطور که محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تاکید کرد حمله به عمق خاک عربستان یک پاسخ طبیعی و قانونی به ادامه تجاوز عربستان و محاصره مردم بی دفاع یمن و نیز جنایت های متعددی است که قطعا جنایت علیه مردم جوف آخرین آن نخواهد بود.

_ این تحول کم نظیر تازه سطح فشار برعربستان سعودی و اجبار آن بر توقف تجاوزات خود را افزایش می دهد. استفاده از 12 پهپاد صماد3 کارایی خود در میدان عملیات را ثابت کرده و موشک های قدس و ذوالفقار با دقت بالای خود یک بار دیگر ثابت کرد که پدافند موشکی عربستان و سامانه های آمریکایی پاتریوت که بابت آن میلیاردها دلار پرداخت شده در مقابل موشک های یمنی هیچ فایده ای ندارد و در نتیجه این کشور امروز مقابل دو گزینه قرار دارد: توقف تجاوزات یا دریافت ضربه های موشکی بیشتر.

­_ عربستان سعودی در وضعیت خوف و هراس به سر می برد و نمی داند که اگر به جنگ ادامه دهد واکنش جدید نیروهای یمنی چگونه خواهد بود. آیا چند روز بعد با عملیات موازنه چهارم مواجه خواهد شد؟ زمانش مشخص نیست اما آنچه قطعی است آنکه ادامه تجاوز و جنایت ها به معنی تقویت توانمندی های نیروهای یمنی به ویژه در عرصه موشکی و پهپادی است که تاکنون به میزان 400 درصد افزایش یافته و در نتیجه حملات استراتژیک در عمق خاک عربستان و در راس همه تاسیسات نفتی آرامکو که منبع اصلی درآمد آن است افزایش خواهد یافت.

_ این حمله نه فقط عربستان را به ترس انداخته که رژیم اشغالگر صهیونیستی را هم که به دقت حملات بقیق و خریص را دنبال کرد به وحشت انداخته است. همچنین حمله به نفت عربستان برای غربی ها نیز این پیام را دارد که فروش تسلیحات به عربستان کار درستی نیست و دامن آنها را خواهد گرفت.

بر این اساس در پایان باید بگوئیم که نیروهای یمنی با این حملات کم نظیر به دنبال فشار بر عربستان هستند تا جنایت های خود علیه ملت یمن را متوقف کند؛ همانطور که عملیات دوم نسبت به عملیات اول بسیار قوی تر بود، آنگونه که به نظر می رسد عملیات سوم از عملیات دوم بسیار سخت تر بوده و قطعا عملیات چهارم نیز از آن شدیدتر و قدرتمندتر خواهد بود. بنابراین آیا عربستان عبرت خواهد گرفت و جنایت های خود را متوقف خواهد کرد؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.