روزی که یحیی گل محمدی نام آنتونی استوکس را به عنوان یکی از بازیکنان مدنظرش به محمد حسن انصاری‌فرد ارائه کرد برخی نزدیکانش به وی توصیه کردند از این خرید صرفنظر کند اما یحیی این پیشنهادها و توصیه‌ها را نپذیرفت اما انگار بمب ساعتی ایرلندی خیلی زود در دستان گل محمدی منفجر شد.

انفجار بمب ایرلندی در دستان یحیی

سینا حسینی/

 روزی که یحیی گل محمدی نام آنتونی استوکس را به عنوان یکی از بازیکنان مدنظرش به محمد حسن انصاری‌فرد ارائه کرد برخی نزدیکانش به وی توصیه کردند از این خرید صرفنظر کند اما یحیی این پیشنهادها و توصیه‌ها را نپذیرفت اما انگار بمب ساعتی ایرلندی خیلی زود در دستان گل محمدی منفجر شد.

تاوان انتخاب اشتباه آنتونی استوکس شاید برای مدیریت پرسپولیس زیاد به چشم نیاید، اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که بسیاری از کارشناسان و مفسران ورزشی پیش از استخدام این بازیکن توسط باشگاه پرسپولیس هشدارهای لازم را به وضوح ابراز داشتند.

*هشدار به یحیی

نکته جالب توجه اینکه بلیت برگشت استوکس که باشگاه پرسپولیس برای او تهیه کرده بود، ساعت ۸ روز (جمعه) بوده اما وی مدعی می‌شود به دلیل خواب ماندن به این پرواز نرسیده است! او بلیت بازگشتش را آخرین پرواز دبی به تهران  که ساعت ۲۲:۳۰ بوده تهیه می‌کند تا حداقل یک روز دیگر هم در کنار دوستانش باشد! ضمن اینکه استوکس دو هفته پیش هم از یحیی خواسته بود تا راهی دبی شده و دیداری با خانواده‌اش داشته باشد که با این خواسته او مخالفت شده بود. محمد تقوی سرمربی پیشین تراکتورسازی تبریز که برای نخستین بار آنتونی استوکس را به ایران دعوت به کار کرد، قبل از استخدام او خطاب به گل محمدی گفت: این بازیکن نمی‌تواند بازیکن دلخواه شما باشد و قطعاً باید با مدیریت اصولی وی را کنترل کرد در غیر این صورت حاشیه بزرگی به تیم وارد خواهد کرد!

*ردپای دلال‌ها

با انتشار تصاویر غیرمتعارف از وضعیت این بازیکن در کشور دبی و عدم حضور به موقع وی در تمرینات پرسپولیس گل محمدی چاره ای جز اخراج این بازیکن ایرلندی پیش روی خود ندید اما همزمان با تصمیم تند گل محمدی در قبال بازیکن حاشیه ساز عوامل مدیریتی باشگاه که تنها در شعارهای پرطمطراق توصیه‌های اخلاقی می‌کنند مسیر را برای بازگشت وی هموار کردند.

البته نکته ای که نباید در این میان نادیده گرفت، تأثیرگذاری جریان دلالیسم در پشت پرده است. همان جریانی که استوکس را به پرسپولیس غالب کرد حالا در تلاش است تصمیم یحیی در قبال این بازیکن بی اخلاق را وتو کند تا او همچنان در ترکیب پرسپولیس باقی بماند و دستمزد ارزی خود را دریافت کند.

*دفاع روابط عمومی!

در همین حال روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در اوج ناباوری بدون اینکه توجهی به اتفاقات رخ داده در دبی داشته باشد، مدعی شد که موضوع آنتونی استوکس یک موضوع درون خانوادگی بوده و ارتباطی به حاشیه سازان ندارد، وی با طرح موضوعات عجیب و غریب تلاش کرد توپ را به زمین حاشیه سازان و مخالفان سیستم مدیریتی پرسپولیس بیندازد تا شاید راه فراری برای مجموعه مدیریتی به وجود بیاورد که اگر نیاز شد مدیران بالادستی توسط آن از غائله استکوس جان سالم به در ببرند.

پس از اظهارات حسین قدوسی درباره ماجرای استوکس و حواشی مرتبط با غیبت وی منتقدان مدعی شدند به احتمال فراوان مسئولان باشگاه پرسپولیس در مفاد قرارداد خود با آنتونی استوکس مرتکب گاف مدیریتی شدند در غیر این صورت بدون هیچ تعللی از این بازیکن به دلیل غیبت‌های غیر موجه و حاشیه سازی‌هایش شکایت می‌کردند.

*زمزمه‌های اختلاف

مسئولان باشگاه پرسپولیس با رقم ۳۰۰ هزار دلار (حدود ۴ میلیارد تومان) برای چهار ماه این بازیکن را به خدمت گرفتند. آن هم در شرایطی که به گفته مدیریت پرسپولیس این باشگاه با چالش بزرگ مالی مواجه بود. یحیی گل‌محمدی نیز در همان مقطع در نشست خبری اعلام کرد اگر باشگاه مشکل مالی دارد بهتر است ابتدا پول بازیکنان پرداخت شود و جذب استوکس در اولویت نباشد. در همان بدو ورود استوکس به تمرینات پرسپولیس پس از دریافت پیش قراردادش، عدم استقبال سرخپوشان از وی به خوبی نشان داد که اصرار به این انتقال درست نبوده است. حالا به نظر می آید این اتفاقات سبب شده اختلافات میان انصاری فرد و گل محمدی برای چندمین ماه ظرف هفته‌های اخیر بالا بگیرد.

یحیی گل محمدی به یکی از نزدیکانش گفته من در اصول اخلاقی خود کاملًا پایدار هستم، همان‌گونه که در شهرخودرو بهترین بازیکن ملی پوش خود را از ترکیب کنار گذاشتم و کسی نتوانست او را به اجبار تحمیل کند در این ماجرا هم نشان خواهم داد که حرف اول و آخر در حوزه فنی را من خواهم زد نه فرد دیگری!

*از هوار تا گولچ

تیم فوتبال پرسپولیس پیش از این هم بازیکنان خارجی داشت که رفتارهایی مثل استوکس داشتند. از هوار ملا محمد و ابراهیم توره تا گولچ و وسلی برازیلیا، همه از آن دسته بازیکنانی بودند که همین رفتارها را انجام دادند. پرسکی مدافع اهل مقدونیه تیم پرسپولیس ۱۳، ۱۲ بازی برای این تیم در زمان حضور علی پروین روی نیمکت پرسپولیس در دومین دوره‌ لیگ برتر انجام داد، اما پس از آن برای همیشه از ایران رفت و حتی از باشگاه هم به فیفا شکایت کرد.

هوار ملا محمد، هافبک عراقی تیم پرسپولیس در زمان حضور زلاتکو کرانچار روی نیمکت این تیم، به دلیل مسائل مالی با حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت این باشگاه به مشکل خورد و از ایران رفت.

ابراهیم توره دیگر بازیکنی بود که رفتارهای عجیبی داشت. او پس از مدتی بدون داشتن هیچ دلیل خاصی ایران را ترک کرد و پس از ۴۵ روز بازگشت.

وسلی برازیلیا در مجموع دو بازی برای پرسپولیس انجام داد. برازیلیا به بهانه تولد فرزندش ایران را ترک کرد و ماه‌ها برنگشت. آنتونی گولچ هم یکی دیگر از همین دسته بازیکنان بود. گولچ به لطف قوانین جدید و عجیب فیفا، قراردادش را به صورت یک‌طرفه با پرسپولیس فسخ کرد و شکایتش را تا جایی پیش برد که توانست پول هنگفتی به جیب بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.