مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس نداریم.

برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس نداریم

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده  در خصوص تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع کرونا، بیان کرد: با توجه به اینکه مورد تایید شده‌ای در خراسان از ابتلا به کرونا از سوی مراجع ذی‌ربط ذکر نشده، شیوع این بیماری را قبول نداریم و مدارس استان به طور کامل دایر است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس در شرایط  فعلی نداریم. اگر اتفاق خاصی در استان بیفتد یا مورد تایید شده‌ای از کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود، آن زمان تصمیم گیری در این خصوص صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در آموزش و پرورش و مدارس استان، اظهار کرد: درخصوص اقدامات پیشگیرانه و رعایت مسائل بهداشتی تهیه بروشور و محتواهای آموزشی آماده شده و با آموزش‌های لازم توسط مراقبین بهداشت و کارشناسان بهداشت مدارس به دانش‌آموزان اقدامات لازم را صورت داده‌ایم.

امکانات آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از کرنا در مدارس محدود است

وی با اشاره به اینکه مقدورات آموزش و پرورش برای انجام اقدامات اساسی درخصوص پیشگیری از کرونا در ۹ هزار مدرسه، محدود است، گفت: از مدیران خواسته‌ایم با توجه به مقدورات آموزش و پرورش نسبت به ضدعفونی کردن و تهیه مایع دست اقدامات لازم را صورت دهند. از خانواده‌ها و دانش‌آموزان  درخواست می‌کنیم رعایت بهداشت فردی را انجام دهند تا در استان مشکل خاصی نداشته باشیم.

خدابنده درخصوص غیبت دانش‌آموزان با توجه به بیماری کرونا، افزود: اگر خانواده‌ای احساس کرد فرزندش مبتلا به آنفلوآنزا، سرماخوردگی، مشکل تنفسی، علایم تب و یاعلایم بیماری عفونی است،  ضمن مراجعه به پزشک  می‌تواند در خانه مراقبت‌های لازم را از فرزند خود انجام دهد و غیبت آن موجه خواهد بود. کما اینکه باتوجه به آماری که دراستان وجود دارد این تعداد نیز محدود و اندک است و انتظار می رود خانواده‌ها در کم کردن این نگرانی کمک حال ما باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.