خراسان شمالی- وزیر نیرو گفت: خراسان شمالی از ظرفیت های بالایی در حوزه انرژی و آب برخودار است و این به معنای پذیرش سرمایه گذاری بزرگ این استان است و اینکه پیوسته شدن خراسان شمالی به رینگ ۴۰۰ کیلو ولت کشور یعنی ضریب اطمینان برق این استان افزایش یافته است.

خراسان شمالی از ظرفیت های بالایی در حوزه انرژی و آب برخوردار است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رضا اردکانیان امروز یکشنبه در نخستین برنامه سفر به استان خراسان شمالی در هجدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران، در آیین بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت بجنورد و خط ۴۰۰ کیلوولت تغذیه پست بجنورد- اسفراین گفت: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: از تعداد این پروژه ها ۱۶۱ پروژه با سرمایه گذاری ۲۳ هزار و ۳۶۷  میلیارد تومان در مجموعه وزارت نیرو استانها افتتاح شده و تا پایان سال سایر پروژه ها نیز به مدار بهره برداری خواهند رسید.
وی افزود: استان خراسان شمالی، از جمله مناطق برخوردار از ظرفیت‌های بالاست.
وی ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز در بخش برق افتتاح می‌شود هم پست مهم ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ اسفراین _ بجنورد نقش مهمی در پذیرش سرمایه‌های وسیعی در این استان خواهد داشت.
وی اضافه کرد: ظرفیت اوج بار استان هم اینک حدود ۷ برابر آن چیزی است که در زمان حاضر استفاده می‌شود و این اهمیت بسیار بالایی دارد.
 وزیر نیرو گفت: امید است این دو پروژه در بخش برق که از منابع سفر مقام معظم رهبری به ثمر رسیده و از برکات آن سفر است، نقش ارزنده‌ای در برنامه‌های تولید و فعالیت در استان خراسان شمالی داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر در استان ۴۲ پروژه با پیشرفت متوسط حدود ۵۰ درصد در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در دست اجرا داریم که سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده  علیه کشور گفت: آنچه تحریم پذیر نیست و با بکارگیری این منبع حتی جبران منابع مالی و سهل بودن دسترسی به این منابع هم می‌شود، ظرفیت منابع انسانی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.