مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۱۰ پرونده تحت عنوان گران‌فروشی و امتناع از عرضه برای داروخانه‌ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی تشکیل شده، اما مورد احتکار نداشتیم.

تشکیل ۱۰ پرونده گران‌فروشی و امتناع از عرضه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مقدسی در خصوص تخلفات صورت گرفته در زمینه فروش ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده، اظهار کرد: نظارت و کنترل بر داروخانه‌ها تکلیف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است، اما هر زمان که خواستند ما در قالب گشت مشترک همکاری کردیم.

وی افزود: اکنون نیز اگر احساس شود، بازرسان ما در کنار بازرسان معاونت غذا و دارو خواهند بود و این آمادگی را داریم. دیروز و امروز نیز این اتفاق افتاد و ما کنار آنها بودیم تا از داروخانه‌ها بازدید کنیم.

مقدسی با بیان اینکه واحدهای صنفی که تجهیزات پزشکی می‌فروشند، زیر نظر اتحادیه فروشندگان تجهیزات پزشکی و واحد صنفی هستند که ما آنها را در قالب گشت مشترک با بازرسان اتحادیه رصد می‌کنیم، عنوان کرد: تیم‌های ما و بازرسان اصناف در خیابان چمران، اطراف بیمارستان‌ها و بخش‌هایی که لوازم پزشکی می‌فروشند، حضور دارند و اگر انباری از ماسک و لوازم ضد عفونی‌کننده پیدا کنند، برخورد می‌کنند.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: تا الان انباری با حجم بالا گزارش نشده، این نشان می‌دهد که در استان و مشهد به این سمت و سو نیامدند و اگر هم آمدند، ما هنوز در حال بررسی مقدماتی هستیم. اخبار مردم نیز می‌تواند به ما کمک کند، اگر کسی اطلاعاتی در خصوص حجم بالا داشت، می‌تواند در ۱۲۴ به ما اعلام دهد که ما نیز در اولین فرصت برخورد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ پرونده تحت عنوان گران‌فروشی و امتناع از عرضه برای داروخانه‌ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی تشکیل شده، اما مورد احتکار نداشتیم. در زمینه امتناع از عرضه من امروز مراجعه‌ای داشتم که در واحد صنفی کالا را در یک کیسه قرار داده بود، آن را شناسایی و بین مردم توزیع کردیم که مرجع قضایی نیز دستور برخورد و پلمب را صادر و اقدام کرد.

مقدسی ادامه داد: افرادی که مبادرت به عرضه این کالاها با قیمت‌های بالاتر کرده و یا از عرضه امتناع می‌کنند، تنها جریمه نمی‌شوند، بلکه اگر تخلفاتی هم وجود داشته باشد، برخورد به صورت پلمب و تشکیل پرونده قضایی خواهد بود. واحد صنفی و داروخانه‌ای که مواردی را مخفی کردند و می‌خواهند توزیع کنند، بازرسان ما، علوم پزشکی و اتاق اصناف در سطح شهر حضور داشته و برخورد می‌کنند.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر مردم شکایات خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند، برای ما بهتر از گزارش تلفنی است، زیرا نتیجه در سامانه بهتر خواهد بود. اگر کسی شاکی باشد، باید به صورت مستقیم و با فاکتور خرید و مستندات، به معاونت نظارت بازرسی در پاسداران ۴ یا اتاق اصناف بین شهید صادقی ۱۳ و ۱۵ مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کند.

وی اضافه کرد: تماس‌های تلفنی با ۱۲۴ در خصوص ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده متعدد بوده که امروز حدود ۷۰ تماس در این خصوص داشتیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.