خراسان شمالی: ظهر امروز یکشنبه با حضور وزیر نیرو در شهر آشخانه در خراسان شمالی پروژه فاضلاب این شهر با اعتبار ۷۱ میلیارد تومان و با ظرفیت ۵۸۰۰ متر مکعب به بهره برداری رسید.

پروژه فاضلاب آشخانه به بهره برداری رسید
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رضا اردکانیان در آیین افتتاح پروژه فاضلاب آشخانه گفت: با افتتاح پروژه فوق، تاکنون ۲۳۳ تصفیه خانه در سطح کشور به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۶۵ تصفیه خانه مربوط به این دولت است.
وی اظهار داشت:امسال در کنار ساخت و سازهای وسیع، گام های بلندی با حمایت دولت در جهت یکپارچه سازی ساختار آب و فاضلاب شهری و روستایی برداشته شده است.
وی افزود: از این به بعد استانها تنها توسط یک شرکت باعنوان شرکت آب و فاًضلاب استان اداره می شودکه این امر موجب تسریع در اجرای پروژه ها خواهد شد و امیدواریم تا نیمه سال آینده آثار این یکپارچه سازی را در سطح استانها مشاهده کنیم.
اردکانیان خاطرنشان کرد: هنوز راه های طی نشده بسیاری را داریم هرچند دستاوردهای بزرگی عرضه  رکرده ایم اما باید یاد بگیریم که قدر داشته های خود را بدانیم.
وی وجود فاضلاب و تصفیه خانه ها را یکی از شاخصه های توسعه یافتگی عنوان کرد و افزود: جمع آوری فاضلاب و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در ارتقا سطح بهداشت عمومی تاثیر گذار است و هم این منبع جدید آب می تواند در سایر بخش ها مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت : تصفیه خانه شهر آشخانه به عنوان چهارمین شهر از ۲۴ شهر استان است که از نعمت تصفیه خانه و انتقال پساب بهره مند شده و امیدواریم ۴ شهرستان دیگر ما یعنی راز و جرگلان، گرمه ،جاجرم و فاروج نیز از این نعمت تا سال آینده برخوردار شوند.
دکتر محمد علی شجاعی افزود: عملکرد وزارت نیرو در اجرای پروژه ها ما را یاری کرد زیرا مجموعه ای قابل اتکا است که در مسیر توسعه قدم برداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.