مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشجویان خواست، پس از بازگشت به شهرشان به مسؤولان بهداشت منطقه خود اطلاع دهند.

دانشجویان به محض ورود به شهرشان، به مراکز بهداشت مراجعه کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی  اظهار کرد: تعطیل کردن دانشگاه کار اشتباهی است، باید وضعیت را مدیریت کنیم و مهمترین بخشی که باید مدیریت شود بخش پیشگیری است.

وی افزود: با این گونه تعطیل کردن فقط اتفاقات بیشتری را ایجاد می‌کنیم، تا چند وقت می‌شود کشور را تعطیل نمود، قطعأ با تعطیل کردن نمی‌شود کشور را اداره کرد. موجی ویروسی آمده  و فقط باید رعایت اصول پیشگیری را داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه «از رسانه‌ها درخواست داریم با انعکاس برخی اخبار، ترس اجتماعی ایجاد نکنند»، تصریح کرد: در استان خراسان رضوی تمهیدات خاصی در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس اندیشیده شده است.

وی افزود: حتی کاروانی از قم به یکی از شهرهای استان رفته بود که تک‌تک افراد را تحت نظارت قرار دادیم، اگر افراد اینگونه موارد را به ما اطلاع‌رسانی کنند، اقدامات پیشگیری را به خانواده‌ها آموزش می‌دهیم و به آنها می‌گوییم که اگر مشکلی پیش آمد به چه مکان‌هایی مراجعه کنند.

رحیمی از دانشجویانی که به خاطر تعطیل شدن دانشگاه به شهر خود باز می‌گردند خواست تا با مسؤولان بهداشت شهرستان خود هماهنگی داشته باشند.

وی افزود: مهمترین توصیه ما به مردم، رعایت نکات بهداشت فردی و جمعی است، همچنین دست دادن و روبوسی را باید کنار بگذاریم، هنگام بیماری در خانه بمانیم و اصول بهداشتی عطسه و سرفه را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.