۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 693878

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه نسبت به آبگرفتگی و کولاک بر اثر وقوع باران و برف همراه با کاهش محسوس دما در این استان هشدار داد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: با نفوذ سامانه ناپایدار و بارشی به خراسان رضوی از عصر سه‌شنبه بارش‌های باران از نواحی غربی استان آغاز شده و با فعالیت این سامانه  افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید همراه با گرد و غبار، بارش باران و برف و تشکیل مه همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه رگبار باران در نواحی مستعد خراسان رضوی توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش میدان دید تا ظهر روز جمعه رخ خواهد داد.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به  احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب، کولاک برف بویژه در محورهای کوهستانی، لغزندگی معابر و جاده‌ها، کاهش میدان دید، کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس، اختلال در سیستم حمل و نقل استان به دنبال فعالیت این سامانه هشدار داده است.

این اطلاعیه همچنین به احتیاط در ترددهای جاده‌ای، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.