رئیس‌جمهور چین در نشست مهار ویروس کرونا بر توسعه اقتصادی و اجتماعی همزمان با مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.

قدس آنلاین؛ به نقل از رادیو بین‌المللی چین، روز یکشنبه نشست پیشگیری و مهار کروناویروس جدید و توسعه اقتصادی و اجتماعی چین در پکن برگزار شد.

شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهوری و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین در این نشست طی سخنانی با اشاره به سرگذشت ملت چین در غلبه بر مشکلات در طول تاریخ اعلام کرد: ملت چین در مقابل سختیها هرگز تسلیم نشده، بلکه با پشت‌سر گذاشتن آنها رشد کرده و توسعه یافته است. در شرایط شیوع کروناویروس جدید، نهادها و حزب و دولت باید با اعتماد به نفس و به‌طور خستگی‌ناپذیر ضمن پیشگیری و مهار کروناویروس جدید، نظم تولید و زندگی را احیا کنند و با سیاستگذاری مناسب، برای تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سال جاری تلاش کنند.

رئیس جمهوری چین تأکید کرد: شیوع کروناویروس جدید بزرگترین و مهم‌ترین رویداد بهداشت عمومی با شیوع سریع، گسترده و مهار سخت به‌شمار می‌رود. با تلاش وافر مردم، اکنون اوضاع شیوع بیماری رو به بهبود است و این امر نشانگر برتری چشمگیر نظام سوسیالیستی با ویژگیهای چین تحت رهبری حزب کمونیست است.

وی با اشاره به انجام مطلوب و قاطع کارهای پیشگیری و کاهش میزان آلودگی و مرگ‌ومیر، بر تحقیق دارو و واکسن ضد کروناویروس جدید تأکید کرد. وی همچنین گفت: باید ضمن حفظ ارتباط با سازمان بهداشت جهانی، تجربیات خود را در پیشگیری و مهار بیماری با دیگر کشورها به اشتراک بگذاریم و همکاری بین‌المللی در تحقیق دارو و واکسن را تقویت بخشیم.

رئیس جمهوری خلق چین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کلی رشد باثبات اقتصادی چین گفت: تأثیرات منفی ناشی از شیوع بیماری موقت و تحت کنترل است. فعالیت شرکتها و کارخانجات باید به‌طور هدفمند و به‌تدریج احیا شود.

وی همچنین بر تدوین سیاست کلان و تضمین اشتغال به کار تأکید کرد.

شی جین پینگ درباره تبادلات اقتصادی و تجاری چین با خارج تأکید کرد: باید ضمن حفظ اوضاع کلی تجارت خارجی، جلب سرمایه خارجی و اجرای پروژه‌ها را تضمین کرد و ضمن گسترش درهای باز در زمینه صنعت خدمات، محیط بازرگانی را همچنان بهبود داد و اعتماد بازرگانی خارجی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت درازمدت در بازار چین را تقویت بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.