مدیرکل پدافندغیر عامل استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر استان در وضعیت سفید قرار دارد و مبتلا به ویروس کرونا در حدی که تهدیدی برای استان ایجاد کند، وجود ندارد.

وضعیت سفید استان در رابطه با کرونا/ استفاده از دستگاه‌های بازرسی بدنی در حرم

به گزارش قدس آنلاین، جواد نجفی، شب گذشته با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اشاره  که از شبکه سیمای خراسان رضوی پخش شد، در خصوص وجود مبتلا به ویروس کرونا در حوزه استحفاظی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور استاندار، مدیران کل استان، معاون وزیر بهداشت و درمان و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان برگزار شد و قرار است ستادی با ریاست استاندار خراسان رضوی، تشکیل شود تا بر تمام آنچه در استان رخ می‌دهد، نظارت شود.

وی افزود: دبیری این ستاد برعهده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی و سخنگوی آن نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. در این ستاد همه چیز به صورت رسمی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خراسان رضوی در وضعیت سفید قرار دارد

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات استانداری و پدافند غیرعامل بعد از اعلام خبر ورود ویروس کرونا به شهر قم، بیان کرد: از دو الی سه هفته قبل استاندار خراسان رضوی بر موضوع پیشگیری تاکید داشتند. در حال حاضر استان در وضعیت سفید قرار دارد و مبتلا به ویروس کرونا در حدی که تهدیدی برای استان ایجاد کند، وجود ندارد و ما در مرحله بررسی و مقابله با ویروس هستیم. در این مرحله جلسات زیادی با مدیران کل مرتبط با این حوزه از جمله راه‌آهن، راه و ترابری، مجموعه آستان قدس رضوی، شهرداری و... برگزار شده است؛ به عنوان مثال به مدیر کل فرودگاه اعلام شده که بررسی‌های لازم را در هنگام ورود افراد به استان داشته باشند و تاکید ما بر مسافرانی است که آثار این بیماری را دارند.

نیازی به تعطیلی مدارس نیست

نجفی در خصوص علت عدم تعطیلی مدارس مشهد علی‌رغم تعطیلی در برخی نقاط کشور خاطرنشان کرد: در ستادی که در استان تشکیل شده، فلسفه تعطیلی مدارس نیز مطرح شده است. در این جلسه مطرح شد که مدارس تا آخر هفته تعطیل شود تا در این فرصت امکان ضدعفونی مدارس و آموزش کارکنان مدارس جهت آمادگی برای مقابله با بیماری ایجاد شود. در حال حاضر مشهد وضعیت بحرانی ندارد و نیازی نیست مدارس تعطیل شود.

تعطیلی مدارس سبب ایجاد ترس در مردم می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که اگر ضرورتی ندارد چرا مدارس از روز دوشنبه تعطیل خواهد شد، گفت: در حال حاضر هیچگونه ابتلا به بیماری در استان گزارش نشده است؛ بنابراین ضرورتی برای تعطیلی مدارس وجود ندارد زیرا این امر سبب ایجاد ترس در مردم می‌شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های استانداری و پدافند غیرعامل برای حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: در جلسه‌ای با نماینده آستان قدس بنا شد بنر و بروشور آموزشی را با همکاری بخش تبلیغات معاونت اماکن حرم تهیه و در اختیار زائران قرار دهیم، همچنین آموزش‌هایی برای خدام نیز در نظر گرفته شده است.

استفاده از دستگاه‌های بازرسی بدنی در ورودی‌های حرم

نجفی در پاسخ به این موضوع که ممکن است خادمانی که در ورودی حرم مردم را بازرسی بدنی می‌کنند، به بیماری مبتلا شده و آن را به افراد زیادی انتقال دهند، بیان کرد: دراین زمینه  با معاون سازمان پدافند کل کشور صحبت‌هایی شده و قائم مقام آستان قدس اطلاع دادند که دستگاه‌هایی در حرم وجود دارد و قرار است از طریق سازمان پدافند این همکاری میان ما و آستان قدس  انجام شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی در خصوص احتمال تعطیلی مجدد مدارس و دانشگاها در هفته‌های آینده، اظهار کرد: تصمیم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان هفته صرفا در جهت رفع نگرانی مردم است وگرنه شرایط مشهد به گونه‌ای نیست که منجر به تعطیلی مدارس شود و آقای استاندار تاکید داشتند که برای رفع جو روانی خانواده و عدم شکل‌گیری این فضا که مردم احساس کنند که ما نمی‌خواهیم با آنان همراهی کنیم، مدارس را تعطیل کرده‌ایم.

نجفی در واکنش به این موضوع که مردم اعتماد خود را نسبت به مسئولان و رسانه ملی از دست داده‌اند، مطرح کرد: قطعا مردم به مدیران اعتماد دارند و انتخابات مجلس و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رأی به معنای اعتماد به جمهوری اسلامی ایران، مسئولان استان و مقام معظم رهبری است. در این مدت که ویروس کرونا مطرح شده است، همه مسئولان شبانه‌روز وقت گذاشته‌اند و ما وظیفه داریم به مردم اعلام کنیم که نگران نباشند زیرا همه مسئولان پای کار هستند و کسانی که کوتاهی کنند با آنان برخورد خواهد شد. همچنین مردم می‌توانند موارد خود را به شماره تلفن ۲۴ ساعته ۰۵۱۳۲۱۸۲۱۳۰۰-۳۰۱ اعلام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.