خراسان شمالی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: با هدف پیشگیری و کنترل بیماری ناشی از کرونا ویروس تمامی اجتماعات در سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

اجتماعات در سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ولی اله حیاتی در مجمع عمومی فوق العاده شورای هماهنگی روابط عمومی های استان برای آگاه سازی پیرامون ویروس کرونا، اظهار داشت: در استان کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری ناشی از کرونا ویروس تشکیل شد و کمیته های ۷ گانه کنترل، پشتیبانی، امنیتی، ارزیابی عملکرد، امور بین الملل و مرزی، اطلاع رسانی و گردشگری ذیل این کارگره هستند.

وی اشاره داشت: با هدف ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی و آموزش مربیان، مدارس در سطح استان تعطیل شد.

حیاتی گفت: از هر آموزشگاه باید یک مربی توسط دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه اطلاعات مربوط به بهداشت های فردی و جمعی به دانش آموزان بعد از بازگشایی مدارس، آموزش ببیند.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله برای مقابله با کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و کاهش تردد افراد در اماکن عمومی است.

حیاتی با تاکید بر اینکه تمامی اجتماعات در سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است، افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش کرونا ویروس ارودهای راهیان نور و مراسم اعتکاف در سطح استان لغو شد.

وی تاکید کرد: رسانه ها، فعالان فضای مجازی و روابط عمومی های دستگاه های دولتی و غیردولتی باید از انتشار اخبار غیر موثق مربوط به کرونا ویروس خودداری کنند. 

حیاتی مطرح کرد: اخبار باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان سخنگو و صدا و سیمای استان به عنوان کمیته اطلاع رسانی کارگروه پیشگیری و کنترل بیماری ناشی از کرونا ویروس دنبال شود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم اظهار داشت: با توجه به وجود کمبود ماسک در سطح جامعه لازم به یادآوری است که استفاده از ماسک برای همه افراد ضرورتی ندارد و فقط برای کسانی توصیه می شود که علایم سرماخوردگی داشته باشند زیرا عمر مفید ماسک های معمولی ۲ ساعت است که پس از آن خود ماسک می تواند منبع آلودگی باشد.

هاشمی گفت: تا کنون مورد مثبت به ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: به لحاظ اهمیت ویژه بیماری ناشی از ویروس کرونا و آثار روانی که برای جامعه ایجاد کرده است ضرورت دارد همه با هم همکاری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.