البرز- معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی البرز: با بیان اینکه اولین مورد مثبت کرونا در البرز به ثبت رسیده است گفت:مردم در خانه بمانند و از رفت و آمد های غیر ضرور و مسافرت پرهیز کنند.

اولین مورد مثبت کرونا در البرز مشاهده شد/تعطیلی ادارات یکی از گزینه های پیشگیری

به گزارش قدس آنلاین، دکتر اینانلو  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتظار میرفت وقتی در شهریار و دیگر استانها موارد این بیماری مشاهده شده در البرز نیز مشاهده شود لذا مردم از این پس  احتیاط را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه در شورای تامین استان  در این زمینه در جلسه پدافند غیرعامل موضوعات مطرح می شود گفت: پیشنهاد ما این است که علاوه بر تعطیلی مدارس و باشگاهها تجمعات دیگر چون کنسرت ها  نیز تعطیل شود چرا که هرنوع تجمعی سبب انتقال ویروس می شود.

این مسئول ادامه داد: بیشترین تاکید ما ماندن در خانه ورعایت بهداشت فردی و شستن دستها با الکل و محلول هایی که پایه الکی دارد و یا شستن دستشویی با وایتکس یک به ده و منازل با وایتکس یک به پنجاه با آب است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی البرز تصریح کرد:افرادی که علایم سرماخوردگی و تب دارند در منزل بمانند و از ماسک استفاده کنندو در این راستا  کسانی که غلظت اکسیژن خون شان پایین و علایم ریوی پیدا کرده باشد بستری می کنیم.

وی در پایان گفت: خیلی ها هم ممکن است سالم باشند و علایم را نداشته باشد اما منتقل کننده باشند و بهترین راه ماندن در منزل و تعطیلی ادارات است که باید از طریق مراجع ذی ربط انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.