رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد با اشاره به اینکه تعطیلی رستوران‌ها باعث وحشت مردم می‌شود، گفت: حدود یک هفته است که تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی کننده در رستوران‌ها توزیع شده است.

تعطیلی رستوران‌ها باعث وحشت مردم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن امیریان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: رستوران‌داران باید تمامی موارد ضدعفونی کننده در این خصوص را خریداری کنند و استفاده از دستکش در واحدها اجباری است. وی ادامه داد: طبق سرکشی‌های انجام شده از واحدهای صنفی مشهد متوجه شدیم که مراجعه مردم به رستوران‌ها کمتر شده و این نشان‌دهنده احتیاط مردم است، هیچ‌گونه نگرانی از لحاظ بهداشتی در رستوران‌ها وجود ندارد. طی جلساتی که با کارشناسان بهداشت داشتیم در خواست شد تا ممیزی‌ها به واحدهای صنفی ما فرستاده شود و در آن‌جا گزارش کار و آموزش در رابطه با پیشگیری از شیوع کرونا به آن‌ها داده شود.
رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: حدود یک هفته است که تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی کننده در رستوران‌ها توزیع شده است، یک از روسای صنفی در  استان خراسان  پیشنهاد تعطیلی رستوران‌ها را داد، اما انجام این کار صلاح نیست و بیشتر باعث وحشت مردم می‌شود.
وی بیان کرد:  ما باید آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از بیماری ارائه دهیم و از غذای بیرون کمتر استفاده کنند، البته این را هم باید مدنظر داشت که این بیماری به این بزرگی که می‌گویند نیست. امیریان در پاسخ به این سوال که آیا ویروس از طریق طبخ مواد غذایی منتقل می‌شود، اظهار کرد: طی گفت‌وگوهایی که با پزشکان داشتیم آنها  اعلام کردند آلودگی در درجه بالای حرارتی از بین می‌رود، هنگام پخت غذا اگر  دمای آن به بالای ۶۵ درجه برسد باکتری آن کشته می‌شود. اگر رستوران داران بهداشت فردی در بسته‌بندی غذا را رعایت کنند، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.