یکی از نمایندگان عراقی تأکید کرد که رأی اعتماد دادن به دولت جدید در گرو چند مسئله است از جمله اخراج نظامیان تروریست آمریکایی و حفظ الحشد الشعبی.

نماینده عراقی: رأی اعتماد به کابینه جدید، منوط به اخراج نظامیان آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، «حسن سالم» نماینده عراقی بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور تأکید کرد.

سالم با انتشار بیانیه‌ای گفت که «رأی اعتماد به دولت [محمد توفیق] علاوی و برنامه‌های دولتی وی، در گروِ اخراج نیروهای آمریکایی [از عراق] است».

وی در ادامه همچنین شرط رأی اعتماد را حفظ سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و «تقویت جایگاه و ارتقای توانمندیهای آن به عنوان یک نهاد امنیتی» دانست و گفت که «برای ادغام یا لغو آن هیچ چانه‌زنی قابل پذیرش نیست».

پایگاه خبری المعلومه به نقل از سالم گزارش داد که دولت علاوی همچنین باید توافقنامه عراق با چین را اجرایی کند و استقلال کابینه خود را حفظ نماید.

این نماینده عراقی تصریح کرد که علاوی باید به وعده‌هایی که به معترضان درباره رسواسازی برخی فراکسیون‌های داده بود، عمل کند. علاوی گفته بود که برخی از گروههای سیاسی به او فشار آوردند تا منصب‌هایی را به آنان اختصاص دهد.

سالم در پایان خاطر نشان کرد که دولت علاوی باید به دور از سهم‌خواهی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باشد.

قرار است جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به دولت جدید این هفته برگزار شود. «حسن الکعبی» معاون اول پارلمان عراق، روز یکشنبه (دیروز)، اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

عراق مدتی است که درگیر تشکیل کابینه است. علاوی یازدهم بهمن از طرف «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

در همین ارتباط، یکی از نمایندگان ائتلاف «الفتح» خبر داد آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تلاشند اجازه ندهند کابینه جدید عراق تشکیل شود(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.