همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید طی هفته جاری در استان همدان گفت: سد کلان آمادگی احتمالی سیلاب اخیر را دارد.

سد کلان آمادگی  مهار سیلاب  رادارد
به گزارش قدس آنلاین، منصور ستوده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید طی هفته جاری در استان همدان گفت: دریچه سدهای سرابی و کلان باز شده تا آمادگی مهار سیلاب احتمالی را داشته باشد.
وی اظهار کرد: سد کلان ظرفیت مناسب برای مدیریت سیلاب‌های اخیر را دارد و همچنین از چند روز گذشته با بازگشایی دریچه تحتانی سد، از حجم آن به منظور کنترل و مدیریت سیلاب و جلوگیری از آسیب‌ها به پایین دست سد کاسته شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اضافه کرد: دریچه تحتانی مخزن سد سرابی نیز از امروز بازگشایی شد تا آمادگی مهار سیلاب‌های ناشی از بارندگی و ذوب برف‌های بالادست را داشته باشد.
ستوده با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش تجمعی ۷۰ تا ۱۰۰ میلی متر در نیمه جنوبی استان همدان گفت: از بامداد سه شنبه ششم اسفند ماه به مدت ۳۳ ساعت باران می‌بارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان هشدار داد: ساکنان شهرهای جنوبی استان همدان از هرگونه توقف و عبور و مرور در حریم و بستر رودخانه‌ها اجتناب کنند.
ستوده تاکید کرد: عشایر و روستاییان از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، سدها، تأسیسات آبی، تغذیه‌های مصنوعی و بندهای ذخیره آب بپرهیزند.
وی افزود: در اثر بارندگی، حاشیه رودخانه مسیل‌ها، سدها و تأسیسات آبی به شدت سست می‌شود و باید از تردد در این مکان‌ها به طور جدی خودداری کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.