مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آماده‌باش تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نظامی خبر داد.

آمادگی بیمارستان‌های مشهد در صورت همه گیر شدن کرونا

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی در خصوص آخرین اطلاعات مربوط به تست‌های مشکوک ارسالی به تهران اظهار کرد: هنوز جواب این ۶ تست مشخص نشده و تهران چیزی در این مورد به ما گزارش نداده است و طبق هماهنگی که با وزارتخانه بهداشت و درمان صورت گرفته قرار شد، آمار تست‌های مثبت و تعداد افرادی که مبتلا شده‌اند را خود وزارتخانه اعلام کند و ما دخالتی نداشته باشیم.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وزارتخانه به ما قول داده است ظرف ۴۸ ساعت آمار تست‌های مثبت را به ما بدهد، اضافه کرد: اما خوشبختانه ۶ مورد از تست‌های که ارسال کردیم منفی گزارش شده است، هر چند که مثبت یا منفی بودن جواب این تست‌ها فرقی در روش درمان ما ندارد.

وی ادامه داد: هر کسی که به‌عنوان نارسایی تنفسی و اپیدمی به ما مراجعه کند ما اقدامات درمانی خودمان را طبق ضوابط درمانی وزارت بهداشت برای آن‌ها انجام می‌دهیم.

رحیمی اشاره کرد: ما این آمادگی را داریم که اگر در مشهد اپیدمی کرونا اتفاق بیفتد، حتی یک بیمارستان تا ۳۰۰ تخت‌خواب را کامل تخلیه کنیم و به این مبتلایان اختصاص بدهیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمام تخت‌های آی‌سی‌یو اورژانس عدالتیان ویژه این بیماران در حالت آماده باش است، یادآور شد: ما طی جلسه‌ای که روز شنبه گذشته با رؤسای بیمارستان‌های خصوصی و نظامی داشتیم حتی پیش‌بینی و هماهنگی کردیم تا ظرفیت ۴۰۰ تخت بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران و بیمارستان رضوی و بیمارستان‌های خصوصی همه را در حالت آماده باش قرار دادیم و همه این بیمارستان‌ها آمادگی‌های لازم به لحاظ کادر پرستاری و پرسنل درمانی، تخت و تجهیزات پزشکی با همگی انجام شده است.

وی در خصوص زمان دقیق دریافت محموله ماسک و تجهیزات بهداشتی از تهران به مشهد گفت: ما هنوز منتظر هستیم این محموله از تهران به دستمان برسد در اولین فرصت که این محموله رسید اعلام همگانی می‌کنیم تا از طریق مراکز بهداشتی در اختیار تمام اقشار مردم قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.