خطیب حرم مطهر رضوی گفت: ماه رجب المرجب فرصت بسیار مناسبی برای حلالیت طلبیدن از دیگران و طلب بخشش و مغفرت از درگاه خداوند متعال است ، زیرا توبه به درگاه خالق هستی موجب افزایش خیر و سعادت زندگی و طول عمر انسان می‌شود.

ماه رجب فرصت مناسبی برای توبه و آمرزش است

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد باقر(ع)، حرم مطهر رضوی غرق نور و سرور شد.

به همین مناسبت همزمان با غروب آفتاب و بعد از اذان مغرب و عشا نقاره‌های حرم مطهر رضوی شروع به نواختن کردند و میلاد باقرالعلوم(ع) را بشارت دادند.

به مناسبت میلاد این امام همام، تمام صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) آذین بندی شده و تلالو نور چراغ‌ها بر زمین آستان ملائک پاسبان رضوی، زیبایی صحن های حرم مطهر رضوی را دوچندان کرده است.

زائران و مجاوران نیز از گوشه و کنار شهر به پابوس حضرت امام رضا(ع) آمدند تا این میلاد خجسته را به ساحت ولی نعمت خود تبریک گویند.

برنامه محوری جشن شب میلاد امام محمد باقر(ع) نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مدیحه سرایان و مولودی خوانان در این مراسم به شعرخوانی پرداخته و نوای شادمانی سردادند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد در این مراسم با شکوه گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های پر خیر و برکت سال محسوب می‌شود طوری که روایات متعدد و زیادی از ائمه معصومین(ع) درباره فضیلت این ماه عظیم‌الشان نقل شده است.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی به نقل از رسول الله(ص) می‌فرمایند که ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: ماه رجب المرجب فرصت بسیار مناسبی برای حلالیت طلبیدن از دیگران و طلب بخشش و مغفرت از درگاه خداوند متعال است چرا که توبه به درگاه خالق هستی موجب افزایش خیر و سعادت زندگی و طول عمر انسان می‌شود.

 فرحزاد با اشاره به اینکه صدقه دادن و کار خیر کردن در ماه رجب بسیار سفارش شده است، اظهار کرد: روزه گرفتن از دیگر اعمال مهم ماه رجب به شمار می‌رود که در روایات اهل‌بیت(ع) به آن تأکید بسیار شده است

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.