معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن بیان اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر مشهد ، گفت: سلامت شهروندان و زائران علی بن موسی الرضا یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری شهر مشهد است.

سلامت شهروندان و زائران امام رئوف جزو مهمترین اولویت های مدیریت شهری مشهد است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی با اشاره به اینکه سلامت شهروندان شهر علی بن موسی الرضا یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری شهر مشهد می باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگران خدمات شهری در سطح شهر فعالیت دارند، برای تمامی آن ها آموزش های پیشگیرانه فردی در خصوص بیماری کرونا ارائه شده است، همچنین در این زمینه ماسک ها و دستکش هایی که به کارگران تحویل داده شده  به صورت روزانه تعویض و برای پاکبانانی که کار حمل زباله را بر عهده دارند دستکش ها در انتهای هر پست به صورت الزامی تعویض می شود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا به صورت بنر و پوستر در ورودی کلیه سرویس بهداشتی ها نصب شده است، افزود: کلیه سرویس بهداشتی های فعال در سطح شهر طی ۳ نوبت در طول روز بازدید و ضدعفونی می شوند.

یعقوبی  به شستشو و گندزدایی خودروهای حمل پسماند پس از زباله گیری اشاره کرد و گفت: علاوه بر خودروهای حمل پسماند، مخازن زباله ۱۱۰۰ لیتری و مخازن ثابت زباله در سطح شهر نیز گندزدایی می شوند.

وی  گفت: کلیه سرویس های بهداشتی عمومی و مشارکتی ، ایستگاه های اتوبوسرانی، پله برقی های موجود در سطح شهر و آسانسور پل های هوایی توسط اکیپ ویژه که در هر منطقه مستقر شده است، ضدعفونی می شوند.

معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان برای مدیریت شهری بسیار پراهمیت است ، گفت: علاوه بر اینکه کلیه بازارهای شهرداری به صورت ویژه گندزدایی می شوند، تمامی سبد های خرید که مورد استفاده مشترک در بین شهروندان است در بازارهای شهرداری به صورت مستمر گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ دستورالعمل های پیشگیری به تمامی پیمانکاران نگهداری فضای سبز مناطق، سازمان پارکها و فضای سبز ، کمربند سبز و همچنین کارشناسان ناظر مقیم پیمان های مذکور ارسال شده است، گفت: زمین های ورزشی در سطح مناطق با تانکر فشار قوی شستشو شده، لوازم بازی کودکان، وسایل بدنسازی نیز با محلول، ضدعفونی می‌شوند و همچنین بنرهای آموزشی با موضوع رعایت بهداشت و شستشوی مرتب دستها، در مکان های مورد نظر نصب شده است.

معاون شهردار مشهد افزود : به منظوررعایت موازین بهداشتی، تمامی آبسردکن های معابر سطح شهر و بوستان ها غیر فعال شده و سکوهای آبخوری بصورت مرتب گندزدایی و شستشو می گردند.

وی گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان میادین ، ایستگاه های ارائه بطری های آب معدنی با قیمت کارخانه خصوصا در بوستان های بزرگ مستقر می شوند.

یعقوبی اظهار کرد: با انجام بازدیدهای مستمر از تمامی سرویس های بهداشتی موجود در سطح بوستانها، وضعیت تامین مایع دستشویی، تخلیه مرتبط سطل های زباله، استفاده از کیسه زباله، فعال بودن سیستم تهویه، گندزدایی دیوارها، درها، دستگیره ها بازدید صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر بازدید مستمر از مصلی های موجود در بوستان ها، این مصلی ها بصورت دو نوبت در روز بعد از اقامه نماز، ضدعفونی و گندزدایی می شوند.

منبع: شهرداری مشهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.