به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ۲۶۰ نفر از نو مزدوجین سراسر کشور پیوند آسمانی خود را در جوار بارگاه منور امام هشتم(ع) جشن گرفتند.

برگزاری پیوند آسمانی ۱۳۰ زوج جوان در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، این گروه از زوج‌های جوان از استان‌های سمنان، هرمزگان، خراسان شمالی، چهار محال و بختیاری و البرز  به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور در آیین طرح«هم‌سایه» پیوند آسمانی خود را در رواق حضرت زهرا(س) جشن گرفتند.
آیین ازدواج زوج‌های جوان در رواق حضرت زهرا(س) با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و زیارت امین الله آغاز شد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مسلم داوودی نژاد؛ مشاور خانواده به بیان موضوع مهارت‌های زندگی مشترک پرداخت و گفت: نفس انسان بزرگ ترین دشمن است که اگر فرد بر اساس خواسته‌های آن رفتار کند دچار مشکلات زیادی در مسیر زندگی خواهد شد.
 وی با بیان اینکه مراقبت از دشمن درونی در زندگی مشترک یکی از قوانین خوشبختی است، افزود: نگاه خوش بینانه به زندگی زیربنای خوشبختی و سعادت اعضای خانواده است.
این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «و از نشانه‏‌های او اینکه همسرانی از جنس خود شما برای شما آفرید، تا در کنار آنها آرامش یابید و در میانتان مودت و رحمت قرار داد، در این نشانه‏‌هائی است برای گروهی که تفکر می‏کنند»، اظهار کرد: بر اساس این آیه جاری شدن مودت و رحمت بین زن و مرد در زندگی مشترک موثرترین روش برای ایجاد آرامش و احساس خوشبختی طرفین است.  
اهدای بسته‌های فرهنگی همراه با یک جلد کلام‌الله مجید، اجرای تواشیح و مداحی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود و در پایان زوج‌های جوان با حضور در مهمانسرای حضرت از خان پر برکت امام رضا(ع) متنعم شدند.
یاد آوری می‌شود: طرح آموزشی، فرهنگی و حمایتی «هم‌سایه» ویژه نومزدوجین محروم سراسر کشور است که با هدف ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، بالا بردن سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر)  برگزار می‌شود و زوجین به صورت مرحله‌ای و گروهی از این طرح بهرمند می‌شوند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.