۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 694105

نمایشگاه نقاشی ‌خط "زمستانه" با ارائه ۳۲ اثر از ۲۸ هنرمند به هنرگزاری کیارش یعقوبی تا روز جمعه ۹ اسفند در گالری مژده برپاست. این نمایشگاه نیز مثل سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا در سطح کشور قرار گرفته است.

کرونا «زمستانه» را سرد و خلوت کرد

قدس آنلاین: مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده درباره این نمایشگاه گفت: "زمستانه" یک نمایشگاه گروهی خط نقاشی است و ما کوشش کرده‌ایم از نسل خاصی از هنرمندان خط‌ نقاش در این مجموعه استفاده کنیم. همواره در مجموعه‌های نمایشگاهی گالری مژده حضور اساتید پررنگ بوده است ولی ما در این مجموعه خواستیم آثار هنرمندان یک گروه سنی دیگر را به نمایش بگذاریم. ما احساس کردیم لازم است به این نسل توجه بیشتری شود و فرصتی در اختیار جوان‌ترها قرار بگیرد تا بتوانند خودشان را بیشتر مطرح کنند.

طباطبایی افزود: این نمایشگاه شامل نقاشی خط در تکنیک‌ها و ابعاد مختلف است. سه کار حجم هم داریم که در آن آثار هم از فرم خوشنویسی ایرانی استفاده شده است. در این نمایشگاه ۲۸ هنرمند شرکت کرده‌اند و ۳۲ اثر به نمایش است. موضوع نمایشگاه آزاد است و هر هنرمند با سبک و سیاق خودش کار کرده است. به اعتقاد من نمایشگاه "زمستانه" نمایشگاه بسیار متنوع و جذابی است.

مدیر گالری مژده درباره بازخوردها و میزان استقبال از نمایشگاه "زمستانه" بیان کرد: طبیعتاً به خاطر تعداد هنرمندان حاضر در نمایشگاه و نگاه‌های متفاوتی که در زمینه خط نقاشی عرضه شده است، انتظار استقبال عجیب و غریبی از این نمایشگاه داشتیم، اما متأسفانه افتتاح نمایشگاه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شد و ما بلافاصله شاهد ریزش مخاطبان‌مان شدیم، به طوری‌که در روز افتتاحیه هم جمعیت کمتری به گالری آمدند. خیلی از بازدیدکنندگان با ماسک و وسایل پیشگیری از ابتلا به ویروس به نمایشگاه آمدند و خیلی‌ها اصلاً نیامدند.

طباطبایی در ادامه گفت: ما از روز یکشنبه که قضیه شیوع ویروس کرونا رسمی‌تر شد، با توجه به هشدارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، نمایشگاه را به صورت نیمه تعطیل درآوردیم. ما خودمان در گالری حضور داریم و از مخاطبین هم دعوت می‌کنیم که برای بازدید از نمایشگاه با وقت قبلی به گالری بیایند تا شاهد ازدحام جمعیت نباشیم. در کنار آن سعی کرده‌ایم از اینستاگرام و فضای مجازی هم برای نمایش آثار استفاده کنیم.

مژده طباطبایی درباره تجربه ارائه آثار نمایشگاه در فضای مجازی گفت: من فکر می‌کنم ارائه آثار در فضای مجازی می‌تواند اتفاق جذابی باشد. کما این‌که ما در پویش خیریه "تنها نیستیم" از طریق اینستاگرام توانستیم فروش چشمگیری داشته باشیم. البته نمی‌دانم الآن مردم دل و دماغی برای خرید اثر دارند یا نه، چون جوی که الآن بین مردم به‌وجود آمده آنقدر سنگین است که ما آنچنان انتظار نداریم که بخواهد خریدی در حوزه هنر صورت بگیرد. شرایط، شرایط خاصی است و همه مضطرب هستند.

طباطبایی احتمال تمدید نمایشگاه "زمستانه" را رد کرد و گفت: متأسفانه مجبور هستیم پرونده نمایشگاه "زمستانه" را روز جمعه نهم اسفندماه ببندیم، به دلیل این‌که معلوم نیست شرایط در هفته بعد چطور می‌شود و از طرفی هر چه به نوروز نزدیک‌تر می‌شویم مردم گرفتارتر و ذهن‌شان مغشوش‌تر می‌شود. با این وجود متأسفانه زحمتی که هفته‌ها و ماه‌ها برای جمع کردن نمایشگاه کشیده شد، از نظر بازخورد جمعیت و مخاطب بدون حاصل ماند.

در نمایشگاه "زمستانه" آثاری از علیرضا آستانه، ساناز البرزی، ابراهیم الفت، علیرضا بابایی، محمد بزرگی، بهمن پناهی، پیمان پیروی، امید خاکباز، الهیار خوشبختی، افسانه درویش، بابک رشوند، هادی روشن ضمیر، بهروز زیندشتی، علیرضا سعادتمند، محیا طلوع کیان، عذرا عقیقی بخشایش، رضا عمادی، محمدرضا عموزاد، علی قاسمی، محسن کرمی، احمد مازادی، فریبا نصیریان، سعید نقاشیان، حسین نوروزی، امین هنامی و کیارش یعقوبی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا نهم اسفند در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷، واحد یک، با تعیین وقت قبلی میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.