رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد که شهرداری تهران با رایزنی با نهادهای مرتبط، غربالگری در دروازه‌های شهر تهران را جدی بگیرد.

غربالگری در دروازه‌های شهر تهران/هاشمی: این مسئله در اختیار شهرداری نیست

قدس آنلاین؛ ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری و کارکنان بیمارستان‌ها در حوزه سلامت گفت: درخواست می‌کنم موضوع غربالگری کسانی که وارد تهران می‌شوند، جدی گرفته شوند؛ این حرف به معنای قرنطینه کردن نیست اما همانطور که شهرداری تهران با وزارت بهداشت همکاری‌هایی را انجام می‌دهد، باید در همکاری با وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی، نسبت به محدود کردن ورود به شهر تهران بخصوص غربالگری کسانی که از جنوب و شمال به تهران وارد می‌شوند، اقدام کند.

وی با اشاره به نقش شهرداری در حوزه مدیریت یکپارچه شهری افزود: می‌توانیم با اقداماتی، از کنترل و نشر این ویروس جلوگیری کنیم. به خصوص در مورد زیارتگاه‌ها و اماکن عمومی، جلساتی را با متولیان امر، برگزار و محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم تا شاهد همه‌گیری این ویروس در شهری مانند تهران نباشیم.

خداکرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۶۰۰ نفر بر اثر آنفلوآنزا در آمریکا فوت کرده‌اند که از میان آنها ۳۵۰ نفر کودک بودند و آمار تلفات جاده‌ای ما ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در تصادفات است، گفت: این آمار دلیلی نمی‌شود که ما کرونا را جدی نگیریم؛ ما نباید از کرونا بمیریم چرا که باید احتیاط کنیم.

هاشمی پس از تذکر خداکرمی خطاب به وی گفت: این موضوع در اختیارات شهرداری تهران نیست اما می‌تواند پیشنهاددهنده به ستاد اصلی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.