تعجب نکنید اگر به‌زودی توافق تجاری چین و آمریکا به نفع امریکا امضاء شود و در صورت تسلیم چین در مقابل تعرفه‌های گمرکی آمریکا، به‌زودی "ویروس کرونا" هم مانند ویروس سارس (در حدود ۱۰ سال قبل) از تِلِکس خبری رسانه‌ها محو خواهد شد!

 آمریکا چطور با "کرونا" اقتصاد عظیم چین را تسلیم کرد؟

قدس آنلاین؛ آمریکا نمی‌تواند چین را مانند اروپای یخی بترساند یا مانند روسیه با آن معامله کند یا نمی‌تواند چین را مانند ایران تحریم یا محاصره اقتصادی کند؛ ساختار حکومت چین مانند اوکراین یا ونزوئلا و سایر کشورهای آمریکای لاتین نیست که کلید اُوِرهال نظام سیاسی‌اش دست آمریکا باشد!

این بار حاکمیت آمریکا دقیقاً دست به همان کاری زده که "هری ترومن" در قبال سرسختی سامورائی‌های ژاپن در جنگ جهانی دوم انجام داد؛ دستان پشت‌پرده دونالد ترامپ این بار با یک ویروس کوچک اما هوشمند و البته با کمک غول رسانه‌ای خود می‌خواهد چین را تسلیم خواست و شرایط سرمایه‌داران آمریکا کند!

ابتدای سال نوی چینی گزینه بسیار مناسبی برای این بمباران بیولوژیک رسانه‌ای بود؛ پس از گذشت چند روز، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد چین ضرر مستقیم وارد شد و بورس شانگهای ۸ درصد ریزش ارزش سهام را ظرف چند روز تجربه کرد، به علاوه این که میلیون‌ها چینی که در سراسر جهان مشغول کارند، حتی اگر هیچ رابطه‌ای با خانواده‌هایشان در شرق نداشته باشند، دچار محدودیت‌های اجتماعی شده‌اند!

تقریباً اکثریت قریب به اتفاق پروازها به مقصد چین کنسل شده‌اند و کشوری به وسعت چین به یک قرنطینه جدی بهداشتی تبدیل شده است.

از میان حدود یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون چینی و بیش از ۵۰ میلیون چینی‌تبار، تا به امروز صرفاً حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر فوت شده‌اند که به نسبت از تعداد فوت‌شدگان آنفلوانزا در سال گذشته در این کشور بسیار کمتر است!

به طور متوسط آمار کل فوت شدگان چین در هر ۲۴ ساعت ۳۲ هزار هزار نفر شامل تمامی انواع مرگ‌های طبیعی، ناشی از حوادث و بیماری‌ها است و روزانه حداقل ۵۰۰ نفر در این کشور بر اثر آنفولانزا می‌میرند اما صدایی از کسی در نمی‌آید! هر بیماری عفونی دیگر نظیر سیاه‌زخم یا دیفتری نیز همین وضع را دارد.

در سال ۲۰۰۷ بیماری آنفولانزای خوکی جهان را گرفتار کرد، دو سال بعد نیز سارس (آنفلوانزای پرندگان) برای بیماران، مرگی دردناک و زجرآور رقم زد، منشاء هر دوی آنها "آمریکا" بود اما نه پروازی لغو شد، نه شهری قرنطینه شد، و نه گوشِ فلک کَر!

جالب‌تر آنکه هیچ خبرنگار حامی انسانیت گلوی خود را نیازرد و هیچ رسانه آزاد و شریفی یقه خود را از بابت آن دو پیشامد چاک نکرد اما سازمان بهداشت جهانی برای "کرونا" در سراسر دنیا وضعیت اضطراری اعلام کرده است و از صبح تا شب تمامی شبکه‌های مجازی و رادیو و تلویزیون در سراسر جهان، توهمی به سان حمله زامبی‌های خونخوار چینی را در ذهن مخاطب القا کرده و می‌کنند!

تعجب نکنید اگر به‌زودی توافق تجاری چین و آمریکا به نفع امریکا امضاء شود و در صورت تسلیم چین در مقابل تعرفه‌های گمرکی آمریکا، به‌زودی ویروس کرونا هم مانند ویروس سارس (در حدود ۱۰ سال قبل) از  تِلِکس خبری رسانه‌ها محو خواهد شد! مگر اینکه تاب‌آوری و سرسختی چینی‌ها بتواند جلوی غول بی‌شاخ و دم سرمایه‌داری آمریکا را بگیرد.

کرونا یا همان گونه ویروسی آنفلوآنزای مخرب دستگاه تنفسی، در مقایسه با بیماری‌های واگیردار قدیمی بشر چیز عجیبی نیست؛ این شلیک رسانه است که ویروس کرونا را به عاملی برای نابودی اقتصاد و آرامش یک ملت و ارعاب و استثمار سایر کشورهای جهان توسط صاحبان اصلی رسانه‌های دنیا تبدیل کرده است.

احتیاط شرط عقل است اما کرونا بیش از هر چیزی شبیه به یک ویروس رسانه‌ای تولید شده توسط نخبگان عملیات روانی است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • he ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    maybe yes ... maybe no