ضدعفونی مدارس برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شد اما آیا تمام مدارس پایتخت ضدعفونی می‌شوند؟ برخی مدیران مدارس می‌گویند فعلاً تجهیزات ضدعفونی‌کننده به تمام مدارس ارائه نشده اما مدیران مدارس خودشان برای ضدعفونی با "وایتکس" ئارد عمل شده‌اند!

تنها ماده ضدعفونی در اختیار مدارس  "وایتکس" است

قدس آنلاین؛ با شیوع ویروس کرونا در تعدادی از استان‌های کشور و در شرایط فعلی که مدارس کشور محل تجمع تعداد زیادی از دانش‌آموزان است به منظور پیشگیری نیاز است باید ۲ موضوع مورد توجه باشد؛ نخست تأمین تجهیزات لازم برای ضدعفونی کردن دست‌ دانش‌آموزان و سطوح مدارس؛ دوم اینکه با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس "در کلان‌شهرها بیشتر کلاس‌های درس بالای ۳۵ دانش‌آموز دارند" آیا ادامه تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یک ضرورت نیست؟

آغاز ضدعفونی مدارس با اولویت حوزه‌های رأی‌گیری

ضدعفونی مدارس البته با اولویت مدارسی که حوزه رأی‌گیری بودند آغاز شده و آموزش وپرورش شهر تهران از مدارس خواسته است تا نسبت به گندزدایی مدارس اقدام کنند، اما آیا تمام مدارس تهران ضدعفونی شده‌اند و به لحاظ بهداشتی آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند؟

برخی مدیران مدارس می‌گویند فعلاً تجهیزات ضدعفونی‌کننده به تمام مدارس ارائه نشده است اما مدیران مدارس خودشان برای ضدعفونی سطوح مدرسه با استفاده از وایتکس اقدام می‌کنند.

مدارس را با وایتکس ضدعفونی می‌کنیم

در همین رابطه مدیر یکی از مدارس شهر تهران می‌گوید: فعلاً خبری از ارائه تجهیزات ضدعفونی‌کننده نیست، برای ضدعفونی کردن مدرسه فعلاً خودم وایتکس خریده‌ام تا در آب رقیق کنم و مستخدم، محیط مدرسه و کلاس‌های درس را با وایتکس ضدعفونی خواهد کرد، به واقع تجهیزاتی برای ضدعفونی کردن مدارس از سوی آموزش و پرورش در اختیار قرار نگرفته است و خود مدرسه برای این کار اقدام می‌کند.

مدیر مدرسه‌ای دیگر هم عنوان می‌کند: خانواده‌های دانش آموزان پول داده‌اند و تعدادی وایتکس خریده‌ایم و البته هر چه در بازار جست‌وجو کردیم الکل پیدا نشد بنابراین با استفاده از وایتکس محیط مدرسه را ضدعفونی می‌کنیم، برای دریافت موارد ضدعفونی‌کننده نامه زدیم اما جوابی نداند و مواد و تجهیزات لازم در اختیار ما قرار نگرفته است.

او می‌گوید: آموزش‌وپرورش اعلام کرده است تا از تجمع دانش‌آموزان در محیط مدرسه به فاصله کمتر از ۱.۵ متر جلوگیری کنیم اما آیا خبر ندارند ۳۵ یا ۴۰ نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و پشت نیمکت‌های سه نفره کنار هم می‌نشینند؟ آیا در این شرایط می‌توان مانع شیوع ویروس بین دانش‌آموزان  شد؟

استان‌ها امکانات لازم برای ضدعفونی مدارس را فراهم می‌کنند

در همین رابطه، مهرزاد حمیدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تأمین تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی برای مدارس به منظور مقابله با ویروس کرونا گفت: در این رابطه بخشنامه ارسال کردیم و از استان‌ها خواستیم تا نیازهای مدارس را دریافت کنند و از هر محل ممکن تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز را برای مدارس تأمین کنند در این باره بخشنامه دیگری برای تأکید بیشتر ارسال کرده‌ایم.

وی افزود:‌ ستادی در استان‌ها تشکیل شده و کارها را پیگیری می‌کند از سوی دیگر بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای ارائه نکات لازم به خانواده‌ها تأکید داریم.

حمیدی گفت:‌ ضدعفونی مدارس با اولویت مدارسی که در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی محل حوزه اخذ رای بوده‌اند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دانش‌آموزان حتماً از وسایل شخصی خود استفاده کنند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس شهر تهران نیز در دو روز تعطیلی ضدعفونی می‌شوند که این ضدعفونی شامل سطوح و وسایل عمومی مورد استفاده در مدارس است همچنین به دانش‌آموزان تأکید داریم که حتماً از وسایل شخصی و لوازم‌التحریر خودشان استفاده کنند.

حمیدی درباره تعطیلی مدارس هم بیان کرد:‌ کمیته‌ای تشکیل شده که نماینده آموزش‌وپرورش هم در آنجا عضو است در این کمیته درباره تعطیلی مدارس تصمیم می‌گیرند اما وظیفه ارائه اطلاعات درباره وضعیت ویروس کرونا به این کمیته بر عهده وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.