به دنبال تحریم اجلاس لابی صهیونیستی آیپک از سوی «برنی سندرز» نامزد پیشتاز دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نفر دوم دولت «دونالد ترامپ» و وزیر خارجه دولت او در این اجلاس حضور می‌یابند.

معاون و وزیر خارجه ترامپ در اجلاس «آیپک» شرکت می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، لابی صهیونیستی آیپک که قرار است هفته آینده اجلاس سالیانه خودش را در آمریکا برگزار کند، خبر داده که معاون رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور در این اجلاس شرکت می‌کنند.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، لابی صهیونیستی آیپک» شامگاه دوشنبه به وقت واشنگتن اعلام کرد، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور در اجلاس سالیانه این لابی شرکت می‌کنند.

اطلاع‌رسانی درباره حضور نفر دوم دولت آمریکا و وزیر خارجه دولت ترامپ در اجلاس سالیانه آیپک بعد از ان صورت گرفت که اعلام تحریم این اجلاس از سوی نامزد پیشتاز دموکرات‌ها خبرساز شده است.

«برنی سندرز» سناتور یهودی و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) آمریکا روز گذشته در پیامی توئیتری از تحریم این اجلاس خبر داد.

او در این پیام نوشت: «اسرائیلی‌ها حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند. همینطور مردم فلسطین. من هنوز نگران بستری هستم که آیپک برای کسانی فراهم می‌کند که نسبت به حقوق فلسطینی‌ها با تبعیض و مخالفت اظهار نظر می‌کنند. به همین دلیل در کنفرانس آنها شرکت نمی‌کنم».

سندرز پیشتر هم با انتقاد از مواضع دولت ترامپ در حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، مواضع کابینه تل‌آویو در قبال فلسطینیان را «سرکوبگرانه» و آن را «دولت نژادپرست» خوانده بود.

اجلاس سالیانه لابی صهیونیستی آیپک با حضور مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی، قرار است اول تا سوم مارس (۱۱ تا ۱۳ اسفند ماه) در آمریکا برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.