علی‌رغم عهدشکنی‌های پی‌درپی طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود، وزیر خارجه فرانسه مدعی شد این کشور به تلاش‌های خود برای نجات برجام ادامه خواهد داد.

لودریان: به تلاش‌های خود برای نجات برجام ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در کنفرانس خلع سلاح مدعی شد این کشور در پی نجات توافق هسته‌ای ایران است.

او گفت: «ما به تلاش‌های خود برای نجات برجام ادامه خواهیم داد.»

وزیر خارجه فرانسه در ادامه اظهارات خود افزود: امروزه ضرورت دارد که راه‌های جمعی برای سازمان دهی خطرات حوادث، اقدامات عمدی و حتی اقدامات خصمانه در فضای ماوراء جو اتخاذ شود. با این حال، در مورد این موضوع راهبردی عمده که بر امنیت جمعی ما تاثیر دارد، هنوز نتوانسته‌ایم با تدابیر لازم و شفاف و مذاکرات قضایی در یک برنامه عمل‌گرایانه متعهد شویم. کشورهایی که دریافته‌اند که حساب کردن روی قوانین حمایتی و تثبینی به نفع آنهاست یعنی اکثریت قریب به اتفاق کشورها نمی‌پذیرند که تنها کشوری باشند که به قوانین مشترک ما پایبند هستند و از این کاستی‌ها و موانع راضی هستند و به این بحران تسلیحاتی که یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام چند جانبه گراست راضی شده‌اند.

 لو دریان اضافه کرد: از دیدگاه فرانسه کنفرانس خلع سلاح یک کانون بسیار مهم است. از همین رو من از این فرصت استفاده کرده‌ام و به اینجا آمدم تا بگویم به طور دقیق آنچه بتواند به ثبات بین‌المللی خدمت کند، خلع سلاح محسوب می‌شود. این امر به ویژه در مورد خلع سلاح هسته‌ای صدق می‌کند که به تدریج به مبنای اصل امنیت نامحدود برای همه تبدیل می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.