ایلام- مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: از جمعیت ۳۴۵ هزار نفری بیمه شدگان طرح سلامت ۸۰ درصد بصورت رایگان خدمات دریافت می کنند.

۸۰ درصد از بیمه شدگان بیمه سلامت استان، خدمات رایگان دریافت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، نورالدین رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دراستان ایلام ۳۴۵ هزار نفرتحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند،  اظهارداشت: از این میزان ۲۴۲ هزار بیمه شدگان  روستایی، عشایری و شهر های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می باشند.

 رحیمی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد جامعه استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: با هماهنگی با سازمان های مربوطه و بیمه شدگان بخشی قابل توجهی از هزینه‌های غیر ضروری را مدیریت شده که این کار در سال جاری با همت همکاران اداره کل و مراکز دولتی و دانشگاهی و دقت بیشتری انجام می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به شیوع "ویروس کرونا" در سطح کشور، یادآورشد: بیمه سلامت استان ایلام برای و پیشگری از شیوع  این بیماری به همکاران و کارشناسان آموزش های لازم داده شده حتی المقدور کمتر بیماران مراجعه کنند.

 است.

رحیمی بیان داشت: در صورت مشاهده فرد یا افرادی مشکوک به ویروس کرونا که فاقد بیمه سلامت هستند فرد بیمار می تواند با ارائه کدملی بدون نیاز به طی مراحل اداری از خدمات بیمه سلامت بهره مند شود.

وی همچنین به آموزش و پیشگیری در بین کارکنان این بیمه خبر داد و افزود: کارکنانی که دچار بیماری و یا مشکل تنفسی هستند با استفاده از زیر ساخت های فراهم شده الکترونیک تمام خدمات را ما به صورت هوشمند در منزل ارائه می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام خاطر نشان ساخت: بیماران خاص(دیابت، ام اس، دیالیز و...) برای دریافت داروی خود می توانند علاوه بر مرکز استان در شهرستان های تابع هم اقدام نمایند.

رحیمی به بدهی معوقه این سازمان به داروخانه های سطح استان اشاره و عنوان کرد: بدهی بیمه سلامت به داروخانه ها تا آبانماه  سالجاری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در مورد پرداختی ها با توجه به اینکه داروخانه ها دانشگاه علوم پزشکی نیاز به منابع مالی داشتند امروز یک ماه پرداختی داروخانه ها و یک ماه پرداختی دانشگاه علوم پزشکی واریز می شود که امیدواریم بتوانیم منابع بیشتری را جهت پرداخت به مراکز تهیه کنیم.

وی درپایان به مردم استان توصیه کرد برای مقابله با ویروس کرونا به توصیه های کارشناسان عمل کرده و یادآور شد: با رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری و شیوع این بیماری به مقابله با این بیماری بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.