همزمان با نخستین روز ماه رجب جشن میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) با حضور زائران و مجاوران در بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار شد.

جشن میلاد امام محمد باقر(ع) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با روز نخست رجب المرجب؛ جشن میلاد با سعادت امام پنجم شیعیان حضرت محمد باقر(ع) قبل از نماز ظهر و عصر امروز ششم اسفند ماه مراسم ویژه‌ای با حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به همراه سخنرانی، اجرای تواشیح و همخوانی، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی حسین زاده؛ کارشناس مذهبی در مراسم جشن میلاد امام محمد باقر(ع) ضمن عرض تبریک این میلاد خجسته به تبیین موضوع سبک زندگی باقرالعلوم علیه السلام پرداخت و گفت: عمل به دستورات الهی سعادت و رستگاری انسان را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر رابط‌ها و رفتارها بر اساس سفارش‌های اولیای الهی صورت بگیرد، مشکلات زندگی کاهش می‌یابد، افزود: پرهیز از دوستی با دروغگو، اجتناب از رفتار با فاسق، پرهیز از برقراری ارتباط با بخیل و دوری از کسی که از بستگان بریده و قطع رحم کرده است دستوراتی است که در خصوص تحقق یک زندگی شیرین ارائه شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه یکی از نکات ارزنده زندگانی امام باقر(ع) اهتمام امام در جلب محبت افراد خانواده و فراهم آوردن لوازم تحکیم خانواده است، اظهار کرد: محبت مهم‌ترین عامل فراهم شدن سلامت روحی و روانی خانواده است.

وی با بیان روایتی از امام باقر(ع) که می‌فرماید: «به درستی زبان کلید هر نیک و بد است، پس مؤمن را سزاست که همان طور که بر سیم و زرش قفل می‌‏زند بر زبانش نیز قفل زند»، گفت: بر اساس آیات و روایات کسی که زبانش را حفظ کند همه اعمالش مورد قبول خداوند واقع خواهد شد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه تقارن ولادت امام محمد باقر(ع) با اول ماه رجب فرصتی مناسب برای تقرب به درگاه الهی است، گفت: ماه رجب زمانی نیکو برای خداشناسی و خودسازی است.   

قرائت آیاتی از قرآن کریم، مدیحه سرایی هادی الهی، همخوانی توسط گروه سیرت النبی از دیگر برنامه‌های اجرایی روز میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع) در بارگاه منور امام هشتم(ع) بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.