نظامیان رژیم اشغالگر با حمله به تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه اغوار شمالی در شمال شرق کرانه باختری حدود ۵۶ فلسطینی را با گلوله‌های واقعی، مشقی یا گاز اشک آور زخمی کردند.

حدود ۵۶ فلسطینی در تظاهرات علیه معامله قرن در کرانه باختری زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حمله نظامیان رژیم اشغالگر به  تظاهرات فلسطینی‌ها در محکومیت معامله قرن در الاغوار شمالی در شمال شرق کرانه باختری با مصدوم شدن ۵۶ فلسطینی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد  بر اثر این درگیری‌ها شش فلسطینی به ضرب گلوله واقعی نظامیان رژیم اشغالگر و پنج نفر به ضرب گلوله مشقی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس این بیانیه پنجاه فلسطینی دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند که از این میان هشت نفر به دلیل وخامت حالشان به بیمارستان منتقل و مابقی به صورت میدانی معالجه شدند.

این درگیری‌ها به دنبال حمله ارتش رژیم اشغالی به تظاهرات‌کنندگان به منظور متفرق کردن آنها صورت گرفت و به گفته شاهدان نظامیان اسرائیلی مانع رسیدن ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به منطقه بردلا شدند. جایی که فعالان فلسطینی قصد کاشتن درخت در آنجا را داشتند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت که کمیته آمریکایی-اسرائیلی که بر اساس معامله قرن تشکیل شده شروع به ایجاد نقشه دقیق الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اسرائیل شده است.

به گفته روزنامه یدیعوت آحارونوت نتانیاهو گفت: «این کار وقت زیادی نمی‌برد و ظرف چند هفته تمام خواهد شد».

بر اساس گزارش منابع صهیونیستی یک کمیته اسرائیلی-آمریکایی شروع به ترسیم نقشه‌های کشور آتی فلسطین و اسرائیل کرده تا مقدمات الحاق شهرک‌ها، دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال اسرائیل فراهم شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم نمایندگانی در این کمیته دارد که  شامل «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، مشاور وی «آریه لیتستون» (Aryeh Lightstone)، «اسکات لایت» (Scott Leith) مسؤول امور اسرائیلی-فلسطینی در شورای امنیت ملی آمریکا هستند.

طبق طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، کشور آتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری است که با تونل‌ها و پل‌ها به هم متصل می‌شود و روستای ابودیس (واقع در شرق قدس اشغالی) پایتخت فلسطین خواهد بود و اسرائیل حاکمیت خود را بر همه شهرک‌ها در منطقه اشغالی کرانه باختری تحمیل خواهد کرد و شهر قدس نیز «پایتخت بلامنازع» اسرائیل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.