نخستین پردیس فناوری خصوصی دارو و تجهیزات پزشکی با عنوان «سلامت ثامن» با مشارکت شرکت داروسازی ثامن در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

نخستین پردیس فناوری خصوصی دارو و تجهیزات پزشکی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، تفاهم‌نامه راه‌اندازی پردیس فناوری سلامت ثامن با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و شرکت داروسازی ثامن و همچنین با پشتیبانی مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی در آیین رونمایی از «دانش فنی و تولید فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی تولید داخل» که صبح امروز در این شرکت داروسازی در مشهد برگزار شد، منعقد شد.
این تفاهم‌نامه در بیش از ۲۰ ماده به امضای مجید طبسی مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن و رضا قنبری مدیر عامل پارک علم و فناوری خراسان رسید.  
براساس این تفاهم‌نامه بخشی از زمین‌ها و زیرساخت‌هایی که شرکت داروسازی ثامن دارد با همکاری پارک علم و فناوری خراسان به ایجاد این پردیس فناوری خصوصی اختصاص داده می‌شود.
 شرکت ثامن بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان مؤسس پردیس است که عملیات تأسیس و راه‌اندازی پردیس را به پارک علم و فناوری خراسان به عنوان سازمان همکار واگذار می‌کند. این پارک نیز موظف است تا پیگیری تغییر کاربری اراضی واگذار شده را با همکاری شرکت مذکور از طریق دستگاه‌های مرتبط انجام دهد.
با ایجاد پردیس فناوری سلامت ثامن در مشهد زمینه خوبی برای شرکت‌های همکار با شرکت داروسازی ثامن به منظور استفاده از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری فراهم می‌شود. همچنین بستری برای جذب شرکت‌های فعال خراسان رضوی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و استقرار آنها در این پردیس ایجاد خواهد شد و در نهایت موجب افزایش منافع آنها برای استان و کشور می‌شود.  
لازم به ذکر است، در این مراسم تفاهم‌نامه طیب نیز به امضای اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ‌و فناوری ریاست ‌جمهوری و سیدرضا فاطمی ‌امین مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی رسید.

منبع: آستان نیوز

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.