معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۹۰.۳ درصد اشتغال استان در بخش خصوصی است.

۹۰ درصد اشتغال خراسان رضوی در بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص نقش بخش خصوصی در اقتصاد استان اظهار کرد: ۹۰.۳ درصد از اشتغال ما در بخش خصوصی است یعنی اقتصاد استان ما کاملا در دست بخش خصوصی است و شرکت‌های دولتی در این‌جا خیلی کم وجود دارند.
وی ادامه داد: خالص اشتغالی که در پاییز ۹۸ نسبت به پاییز سال گذشته در کشور ایجاد شده است، ۴۷۲ هزار و ۱۷۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر یعنی چیزی حدود ۲۵ درصد آن در استان خراسان رضوی بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان صمت استان اولویت‌های سرمایه‌گذاری را در بخش‌هایی که تولید استان به آن نیاز دارد، تمرکز داده‌اند و ۳۶ اولویت سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده‌اند. ما می‌خواهیم برای این موارد مجوزهای بدون نام صادر کنیم و محل آن‌ها را تعیین کنیم تا بتوانیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند قرار دهیم تا در این بخش‌هایی که ممکن است تحریم‌ها مانع از تامین نیاز تولید استان شود، توسط این شرکت‌های دانش‌بنیان آن‌ها را تولید کنیم.

امضا ۲۰ تفاهم‌نامه در نمایشگاه تولید داخل

رسولیان در مورد برگزاری نمایشگاه تولید داخل در استان خاطرنشان کرد: نمایشگاه تولید داخل را در بهمن‌ماه برگزار کردیم و در این راستا پارک علم و فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کردند و ۳۷ شرکت در حوزه تولید قطعات دفاعی محصولات و کارهای خود را ارائه کردند، حدود ۲۰ تفاهم‌نامه امضا شد که ۱۴ مورد آن اجرایی و عملیاتی بود.

۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه‌ خارجی

وی درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی در استان عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی علی‌رغم محدودیت‌های موجود استان وضعیت خوبی را دارد و مجموع پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی ما ۵۸ درصد رشد داشته است و ما از نظر تعداد این پروژه‌ها رتبه اول را در کشور در سال ۹۸ داشته‌ایم و به عبارتی ۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی عملیاتی داشته‌ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مورد وضعیت پیشرفت طرح مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی در استان گفت: تا کنون ۱۸۶ شرکت، نهاد و موسسه محوریت توسعه روستاها را برعهده گرفته‌اند و کار خود را شروع کرده‌اند.

امکان رصد پروژه‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی

رسولیان افزود: برای اینکه پروژه‌ها و تفاهم‌نامه‌های استان دقیق و قابل رصد باشند سامانه‌ای تحت عنوان BPMS ایجاد شد که کل اطلاعات به صورت دقیق بر روی آن ثبت می‌شود و بر روی نقشه استان جانمایی می‌شود و قابل پیدا کردن است و امکان کنترل توسط مردم را دارد.
وی اضافه کرد: تا کنون ۱۱۰۰ پروژه در سامانه ثبت شده که معادل چیزی حدود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان است. این اعداد روزانه تغییر می‌کنند و برخی از پروژه‌ها که عملیاتی نیست حذف و پروژه‌های جدیدی اضافه می‌شوند. این پروژه‌ها ۱۵۲ هزار نفر شغل نفر شغل ایجاد خواهند کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: تا ۲۱ بهمن این پروژه ها مجموعا ۴۸ درصد پیشرفت داشته‌اند و ما هر ماه این پروژه‌ها را رصد می‌کنیم. از این پروژه‌ها تعداد ۱۰۵ مورد آماده بهره‌برداری شده است. از این پروژه‌ها ۴۵ مورد پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند و ۲۷۲۱ شغل ایجاد خواهند کرد.
رسولیان تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که ما به دنبال توسعه آن‌ها هستیم که این توسعه از نظر فضای فیزیکی و تسهیلاتی است که در استان امکان پذیر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.