خرم‌آباد- با شیوع ویروس کرونا و هجوم مردم به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک حالا خریدن یک ماسک ناقابل که مسئولان مدعی هستند قیمت آن ۴۱۰ تومان هم بیشتر نیست اما خرید همین ماسک بسیاری از مردم لرستان به رؤیا تبدیل‌شده است.

رویای زدن ماسک در لرستان

قدس آنلاین-گروه استان ها: در طی روزهای گذشته شاید کمتر شهروندی به داروخانه‌های سطح شهر سرکشی نکرده و با جمله «ماسک تمام شد» و «مایع ضدعفونی‌کننده نداریم» مواجه نشده است و این در حالی است که در استان لرستان چندین کارخانه ازجمله الکل سازی "گوارا" شهرستان چگنی، شرکت الکل نصر خرم‌آباد و هم‌چنین شرکت محصولات بهداشتی «پرمون» فعالیت دارند!

هفته آینده مشکل ماسک حل می‌شود

در همین راستا معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان بابیان اینکه عرضه ماسک به قیمت مصوب ۴۱۰ تومان هفته آینده وارد بازار می‌شود اظهار کرد: تمامی داروخانه‌ها موظف می‌شوند قیمت این محصولات را در معرض دید مردم و مراجعه‌کنندگان قرار دهند.

امین حسنوند با اشاره به این موضوع که مجوز افزایش تولید مواد ضدعفونی‌کننده در همین راستا به بسیاری از واحدهای تولیدی اعطاشده است بیان کرد: در همین راستا مجوز تولید روزانه ده هزار بطری الکل ۷۰ درصد در شرکت الکل نصر خرم‌آباد، برای دسترسی راحت مردم به‌منظور ضدعفونی سطوح نیز صادرشده است.

وی گفت: مجوز تولید پک الکلی ضدعفونی سطوح و دست در حجم‌های مختلف برای شرکت الکل سازی "گوارا" شهرستان چگنی طی ۲۴ ساعت صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: حسنوند ادامه داد: همچنین مجوز تولید ۳۰ هزار عدد ژل و اسپری ضدعفونی برای شرکت پرمون خرم‌آباد صادرشده است.

وی بابیان اینکه این مجوزها موقتی بوده و تولید آن تا زمان اتمام شیوع احتمالی بیماری "کرونا" ادامه دارد اظهار داشت: عرضه این مواد با نرخ مصوب و  نظارت معاونت غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی از  ششم اسفندماه آغاز شده است.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز از آمادگی این دانشگاه و بیمارستان‌های تحت پوشش در راستای تشخیص و مقابله با این بیماری خبر داد.

سعید نیکبخت بابیان اینکه خوشبختانه در این استان تاکنون حتی یک مورد مثبت کرونا گزارش نشده است افزود: بااین‌وجود بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به سیستم تعیین درجه حرارت لیزری مجهز شده است و بیمارستان شهدای عشایر نیز طی روزهای آینده به این سیستم مجهز خواهد شد.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان عشایر به‌عنوان مرکز مقابله با این بیماری در مرکز استان آماده‌شده است، اظهار داشت: به دستور وزارت بهداشت بیمارستان‌هایی از شهرهای استان ازجمله الشتر و الیگودرز برای این مهم تخلیه‌شده است.

وی بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و لزوم انسداد راهه‌ای انتقال این بیماری تأکید کرد و ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و شستشوی مستمر دست و صورت و پرهیز از دست دادن و روبوسی توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.