دبیر بخش «هنرهای نمایشی» خانه بهار ۹۹ گفت: تفاوت بخش هنرهای نمایشی خانه بهار ۹۹ نسبت به سال گذشته در این است که برخی از بخش‌ها به واسطه حمایت از هنرمندان مشهدی به صورت خاص در مشهد برگزار خواهد شد.

برخی از بخش‌های هنرهای نمایشی به‌صورت خاص در مشهد اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد اشکذری با بیان این مطلب عنوان کرد: هنرهای نمایشی یکی از بخش‌های جشنواره ملی خانه بهار است که امسال به صورت کامل‌تر و کلی‌تر فراخوان آن نسبت به سال گذشته اعلام شد، در این دوره از جشنواره نیز در برخی از بخش‌ها تغییراتی داشته‌ایم؛ مانند بخش صحنه‌ای که با ۶ اثر از سوم تا دوازدهم فروردین ماه در سالن‌های مشهد و در طول جشنواره برگزار خواهد شد و حالت رقابتی خواهد داشت.

وی افزود: بخش رقابتی صحنه‌ای که هر سال به صورت کشوری برگزار می‌شده است، امسال ویژه  مشهد خواهد بود، در این دوره همچنین به بخش کودک و نوجوان بسیار اهمیت داده شده است و بر خلاف سال گذشته رقابتی نخواهد بود؛ ۹ اثر در بخش کودک و نوجوان این دوره پذیرفته شده است که در سالن‌هایی از جمله غدیر، کودک آینده و ترافیک به روی  صحنه خواهد رفت.

دبیر بخش «هنرهای نمایشی» خانه بهار ۹۹ در خصوص برخی از بخش‌های این دوره خاطرنشان کرد: بخش‌های دیگر این دوره شامل بخش ملی است که خارج از مشهد برگزار خواهد شد. اجرای خیابانی نیز از دیگر بخش‌های هنرهای نمایشی است و آثار زیادی در این بخش به دبیرخانه جشنواره رسید که با استقبال خوبی هم در این بخش مواجه شدیم و از بین تعداد زیادی از آثار، ۱۶ اثر به تصویب هیأت بازبینی رسید.

اشکذری ادامه داد: اجراهای این بخش شامل رقص‌های آیینی و فعالیت‌های مربوط به اقلیم‌های مختلف کشور است؛ چرا که معتقدیم در ایام نوروز مشهد به شهری ملی تبدیل می‌شود و قومیت‌های مختلفی در این ایام از مشهد بازدید می‌کنند، به همین دلیل نمی‌توان تنها آثاری در مورد مشهد اجرا کرد.

وی بیان کرد: بخش عکاسی از آثار نیز از دیگر بخش‌های هنرهای نمایشی است که در اردیبهشت‌ ماه در قالب نمایشگاه برگزار خواهد شد؛ از دیگر بخش‌ها نیز می‌توان به بخش میهمان اشاره کرد که اجراهایی عمومی از مشهد و تهران برای این بخش در حال بررسی است.

دبیر بخش «هنرهای نمایشی» خانه بهار ۹۹ در خصوص ملاک‌های داوری آثار تشریح کرد: کیفیت آثار از مهمترین دلایل انتخاب آثار است و امسال سعی بر این بود که آثار باکیفیت‌تر انتخاب شوند، خوشبختانه هیأت بازبینی این بخش به دنبال موضوعات متنوع و کیفیت بالای آن‌ها بود و در تمام بخش‌ها مانند آیین‌ها، کودک و نوجوان، رضوی، شاهنامه و فردوسی آثار باکیفیت شرکت کرده‌اند و به‌ویژه در بخش شاهنامه، آثار خوبی را شاهد هستیم.

اشکذری اظهار کرد: امسال اجراهای محیطی نیز در بخش هنرهای نمایشی حضور دارند، به این صورت که برای مکان‌هایی خاص از جمله‌ مکان‌هایی که جنبه گردشگری دارند، اجراهایی خاص همان مکان خواهیم داشت.

وی در مورد تفاوت بخش هنرهای نمایشی خانه بهار ۹۹ نسبت به سال گذشته اضافه کرد: برخی از بخش‌ها به واسطه حمایت از هنرمندان مشهدی به صورت خاص در مشهد برگزار خواهد شد، بخش خیابانی نیز امسال متنوع‌تر شده است. البته بخش‌هایی مانند نمایشگاه عکس و کودک و نوجوان نیز سال گذشته برگزار شد و امسال تنها تفاوت آن، این است که در بخش کودک و نوجوان سعی شده بیشتر به اجرا اهمیت داده شود تا کودکان بیشتری در اوقات فراغت ایام نوروز از آن استفاده کنند.

دبیر بخش «هنرهای نمایشی» خانه بهار ۹۹ ادامه داد: مبالغ حمایتی در این دوره نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و سعی کرده‌ایم از هنرمندان نیز حمایت‌هایی را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.