رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: با آنکه تحریم‌ها بر صنعت ساخت اتوبوس کشورمان تاثیر کمی گذاشته است اما شرکت‌هایی هستند که در این زمینه همچنان فعال بوده و خط تولید خود را پابرجا نگه داشته‌اند.

خط تولید ساخت اتوبوس در شرایط تحریم فعال است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، درباره واردات اتوبوس خارجی به کشورمان گفت: واردات اتوبوس و هر جنس دست دوم خارجی به کشورمان توهین به شان بزرگ ملت ایران محسوب می‌شود.

وی افزود:‌با آنکه تحریم‌ها بر صنعت ساخت اتوبوس کشورمان تاثیر گذاشته است اما شرکت‌هایی هستند که در این زمینه همچنان فعال بوده و خط تولید خود را پابرجا نگه داشته‌اند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قطعه سازان صنعت اتوبوس سازی کشورمان هم توانسته‌اند در شرایط فعلی خود را سرپا نگه دارند ضمن اینکه چند ماهی است که تولید رونق بیشتری پیدا کرده و مشکلات قطعه سازان هم کمتر شده است.

اکبریان گفت: دولت باید تمام هم و غم خود را به سمت رفع موانع تولید بگذارد تا ضمن ادامه داشتن تولید، اشتغال ایجاد شده وبیکاری از بین برود. و باید هر چه سریع‌تر نیازهای بخش اتوبوس کشورمان را حل کنیم.

وی افزود: اگر قرار است اتوبوسی هم وارد شود فقط باید چند دستگاه به کشورمان آورده و از برخی تکنولوژی‌هایی که آنها دارند جهت مهندسی معکوس استفاده کنیم هر چند که تکنولوژی‌های به کار رفته در اتوبوس‌های ساخت ایران هم تطابق لازم را با شرایط اروپا دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.