سریال «در میان خاکستر» روایتی از مظلومیت خرمشهر روی آنتن شبکه آی فیلم می رود

«در میان خاکستر» براساس مصاحبه با رزمندگان ساخته شد/  داستانی متفاوت از مقاومت مظلومانه مردم خرمشهر + تیزر

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سریال «در میان خاکستر» به کارگردانی سجاد امیریزدانی و تهیه کنندگی مهدی همایونفر و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح  در ۱۶ قسمت از فردا پنجشنبه هشتم اسفند ماه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه آی فیلم می رود.

ارسطو خوش‌رزم، حمیدرضا محمدی، سوده ازغندی، ژاله کاظمی، ایمان سلگی، مرتضی حسنلو، فاطمه عریضی، مسعود رحیم‌پور، امیرعلی مجلسی، مسعود کشاورز، محمدامیر زارع و بدرالسادات برنجانی از بازیگران این سریال هستند که روایتی از مظلومیت خرمشهر را به تصویر خواهند کشید.

امیر یزدانی کارگردان سریال «در میان خاکستر» با اشاره به مراحل ساخت این سریال اظهار کرد: سال ۹۵ مشغول تحقیق برای ساخت مستندی درباره خرمشهر بودم که برحسب اتفاق و به دلیل یک تشابه اسمی با شخصیت شهید «مهدی آلبوغبیش» آشنا شدم.

وی در ادامه افزود: واقعیت این است که در ابتدا قرار بود متنی برای ساخت یک مستند درباره خرمشهر بنویسم اما با پیشرفت تحقیقات و آشنایی با شهید آلبوغبیش روی شخصیت ایشان متمرکز شدم و پس از تکمیل تحقیقات به مسئولان وقت روایت فتح پیشنهاد ساخت یک اثر مستند ـ داستانی درباره شهید مهدی آلبوغبیش را دادم و آقای همایونفر از این پیشنهاد استقبال کردند.

یزدانی تاکید کرد: در روند این پروژه و با پیشرفت فیلمنامه کفه داستانی اثر بر کفه مستند آن غلبه کرد و حالا اگر چه این سریال در فرم داستانی ساخته شده اما بیشتر وقایع آن بر اساس واقعیت هایی است که در مصاحبه با مبارزان خرمشهری جمع آوری شده است.

کارگردان سریال «در میان خاکستر» با اشاره به شاخصه های این مستند یادآور شد: مهمترین ویژگی که نبرد ۴۰ روزه خرمشهر را از بسیاری از فضاهای جنگ تحمیلی متمایز می کند شکل گیری جنگ شهری در مقاومت ۴۰ روزه خرمشهر است. امکانات موجود واقعاً کفاف بازسازی خرمشهر سال ۵۷ را نمی داد، برهمین اساس و با توجه به تلاش های بسیار در طراحی صحنه و لباس به عنوان کارگردان باید قبول کرد که در ساخت چنین اثری دوربین شما محدود است و نمی تواند مثل یک اثر مربوط به امروز و حال جامعه حرکت داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز بسیاری از وسایل مورد نیاز برای رسیدن به فضای خرمشهر سال ۵۷ وجود ندارد و در عین حال من به عنوان سازنده باید همچنان وفادار به واقعیت آن روز و زمان باشم. برای مثال وقتی یکی از شخصیت های فیلم در آن زمان مغازه لوازم یدکی ماشین داشته، شما نه می توانید شغل شخصیت را تغییر بدهید، نه شخصیت را حذف کنید و نه لوازم یدکی ماشین های سال ۵۷ را به خوبی و مانند آن دوران تهیه کنید و همه این مشکلات با زمان و امکانات محدود چند برابر می شود. اما با این حال همه تیم تولید در تلاش بودند تا بهترین حالت ممکن بوجود بیاید و امیدوارم نتیجه کار هم همین گونه باشد.

یزدانی در پایان عنوان کرد:  این سریال می‌کوشد با به کار گرفتن بازیگران جوان و باانگیزه در کنار عوامل با تجربه داستانی متفاوت درباره مقاومت مظلومانه مردم خرمشهر برابر ارتش بعث عراق روایت کند.

سریال «در میان خاکستر» در ۱۶ قسمت از فردا پنجشنبه هشتم اسفند ماه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه آی فیلم می رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.