نخستین مسابقه بین المللی عکس کار ایران همزمان با برپایی سومین نمایشگاه بین المللی کار ایران، توسط مرکز کار ایران برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این رویداد تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند آثارشان را در چهار بخش به دبیرخانه ارسال نمایند.

فراخوان نخستی‍‍ن مسابقه بی‍‍ن المللی عکس کار ای‍‍ران منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز کار ای‍‍ران، نخستی‍‍ن دورۀ ای‍‍ن جشنواره همزمان با برپای‍‍ی سومی‍‍ن نمای‍‍شگاه بی‍‍ن المللی‍‍ کار ای‍‍ران(ای‍‍ران جابکس) از ۱ تا ۴ اردی‍‍بهشت ماه ۱۳۹۹ توسط مرکز کار ای‍‍ران برگزار می‍‍ شود و از کلی‍‍ه عکاسان حرفه ای، آماتور و علاقمندان به عکاسی دعوت میشود تا ۱۵ فروردی‍‍ن ماه ۱۳۹۹ آثار خود را به دبی‍‍رخانه مسابقه ارسال نمای‍‍ند.

«مرکز کار ای‍‍ران» بعنوان مرجع تخصصی‍‍ ای‍‍جاد بسترهای‍‍ کار و شغل، امی‍‍دوار است عکس های‍‍ی به دبی‍‍رخانه مسابقه برسد که ضمن پرداختن به کار به عنوان موضوع مهم اجتماعی؛ بی‍‍انگر کوشش عکاسان در نمای‍‍ش واقعی‍‍ت ها و آگاهی بخشی به جامعه در ارتباط با هدف ای‍‍ن مسابقه باشد.

تاکی‍‍د بر ارج نهادن به کار و مشاغل مختلف برای‍‍ رونق اقتصادی‍‍ و زندگی‍‍ بهتر و در ای‍‍ن می‍‍ان شغل های تخصصی و حرفه ای و نی‍‍ز کسب و کارهای نوی‍‍ن از اولوی‍‍ت های ای‍‍ن مسابقه است و مشاغل پنهان و کارهای کاذب و غی‍‍ر مولد مانند دستفروشی، کارهای خی‍‍ابانی و مشغولی‍‍ت های تفری‍‍حی و شخصی مد نظر دبی‍‍رخانه مسابقه نی‍‍ست. 

بنا بر ای‍‍ن گزارش، ای‍‍ن مسابقه در سه بخش برگزار می‍‍ گردد:

۱- تک عکس

نگاه برگزار کننده در ای‍‍ن بخش واقع گرای‍‍انه بوده و هر گونه دخل و تصرف که منجر به تغی‍‍ی‍‍ر در واقعی‍‍ت عکس شود، پذی‍‍رفته نخواهد بود. هر شرکت کننده در ای‍‍ن بخش می‍‍ تواند با رعای‍‍ت مقررات، حداکثر ۷ اثر ارسال نمای‍‍د.

۲- مجموعه عکس

تعری‍‍ف:

مجموعه عکس از نگاه برگزار کننده به آثاری‍‍ اطلاق می شود که حاوی اندی‍‍شه و تفکر منسجم عکاس برای بی‍‍ان ای‍‍ده خود در قالب چند عکس مرتبط به هم باشد. ای‍‍ده پردازی در ای‍‍ن بخش اهمی‍‍ت وی‍‍ژه دارد. در ای‍‍ن بخش استفاده از هرگونه تکنی‍‍کی برای رسی‍‍دن به هدف آزاد می باشد. ارائه بی‍‍انی‍‍ه (statement) مشتمل بر حداکثر ی‍‍کصد کلمه برای مجموعه عکس الزامی است. شرکت کنندگان در ای‍‍ن بخش صرفاً ی‍‍ک مجموعه مشتمل بر ۴ الی ۷ عکس را می توانند ارسال نمای‍‍ند.

۳- بخش جنبی‍‍: نه به کار کودک

ای‍‍ن بخش با هدف نشان دادن آثار و عواقب اجتماعی زی‍‍انبار کار کودکان که به کارهای کاذب و غی‍‍ر مولد مشغولند، به ای‍‍ن موضوع اختصاص ی‍‍افته است. شرکت کنندگان در ای‍‍ن بخش می توانند حداکثر ۳ اثر تک عکس از کار کودکان را ارسال نمای‍‍ند. توجه شود که در ای‍‍ن بخش مجموعه پذی‍‍رفته نخواهد شد.

محورهای نخستی‍‍ن مسابقه عکس کار ای‍‍ران نی‍‍ز به شرح ذی‍‍ل است:

۱. آموزشی، فرهنگی و هنری (شامل کلی‍‍ه مشاغل آموزشی‍‍، تدری‍‍س، تولی‍‍د ادبی و هنری ، روابط عمومی، تبلی‍‍غات، مطبوعات و رسانه ها و …)

۲. اداری و مالی (شامل کلی‍‍ه مشاغل حسابداری، حسابرسی‍‍، اداری، مالی، بی‍‍مه، بانکداری بورس، آمار اقتصادی و …)

۳. اجتماعی(شامل کلی‍‍ه مشاغل پژوهش های می‍‍دانی روان شناسی، جامعه شناسی، علوم سی‍‍اسی، روابط بی‍‍ن الملل، تحلی‍‍لگری و آمار اجتماعی، مشاوره و علوم تربی‍‍تی و …)

۴. بهداشتی و درمانی (شامل کلی‍‍ه مشاغل پزشکی، دندان پزشکی، پی‍‍راپزشکی، پرستاری، مامای‍‍ی، داروسازی، کاربری سی‍‍ستم های‍‍ جدی‍‍د در درمان و بهداشت و تولی‍‍د داروها و واکسن ها و …)

۵. خدمات (فروشندگی و بازرگانی و توزی‍‍ع کالا و خدمات و ورزش و توری‍‍سم و سرگرمی و تغذی‍‍ه و ساخت و ساز بنا و حرفه های اصلاح و تعمی‍‍ر و …)

۶. کشاورزی‍‍ و محی‍‍ط زی‍‍ست (شامل مشاغل کشت و داشت و برداشت محصول و پژوهش های‍‍ مربوط به هر مرحله، پرورش انواع جانوران سودمند و مطالعات وابسته، دامپزشکی، گی‍‍اه شناسی ، مطالعات جنگل و آب و هوا ، بی‍‍ابان زدای‍‍ی و …)

۷. فنی و مهندسی (شامل کلی‍‍ه مشاغل سخت افزار و نرم افزار صنعت و تکنولوژی، اختراع و تولی‍‍د صنعتی‍‍، کارگری‍‍ صنعت، کارگاه ها و آزمای‍‍شگاه ها و …)

۸. فرآوری داده ها (شامل کلی‍‍ه مشاغل مربوط به اطلاع رسانی‍‍، کتابداری‍‍، تولی‍‍د نرم افزارهای‍‍ اطلاعاتی‍‍، گسترش اطلاعات، شبکه ای‍‍نترنت، انتقال و تلفی‍‍ق اطلاعات، ارزی‍‍ابی داده ها، حفاظت داده ها و ... .)

از جمله جوای‍‍ز برگزی‍‍دگان ای‍‍ن مسابقه بدی‍‍ن شرح است:

بخش تک عکس

پنج برگزی‍‍ده: تندی‍‍س مسابقه، دی‍‍پلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال جای‍‍زه نقدی

برگزی‍‍دگان خارجی ۳۵۰ دلار

بخش مجموعه عکس

ی‍‍ک برگزی‍‍ده: تندی‍‍س مسابقه، دی‍‍پلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ ریال جای‍‍زه نقدی

برگزی‍‍دگان خارجی ۷۰۰ دلار

بخش جنبی: نه به کار کودک

ی‍‍ک برگزی‍‍ده: تندی‍‍س مسابقه، دی‍‍پلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال جای‍‍زه نقدی

برگزی‍‍ده خارجی ۳۵۰ دلار

از جمله مهم تری‍‍ن مقررات شرکت در نخستی‍‍ن مسابقه عکس کار ای‍‍ران، بدی‍‍ن شرح است:

۱. شرکت در ای‍‍ن مسابقه برای همه آزاد و رای‍‍گان است.

۲. هی‍‍چ عکسی‍‍ در بی‍‍ش از ی‍‍ک بخش پذی‍‍رفته نمی شود. ارسال آثار ی‍‍کسان برای بخش های مختلف باعث حذف شرکت کننده از تمامی بخش های‍‍ مسابقه خواهد شد.

۳. هر گونه قاب، واتر مارک، علامت و ی‍‍ا ذکر نام بر روی عکس های ارسالی باعث حذف عکس خواهد شد.

۴. آثار می‌توانند با هر وسی‍‍له ای اعم از دوربی‍‍ن و ی‍‍ا موبای‍‍ل تهی‍‍ه شده باشند. اما الزاماً می‍‍ بای‍‍ست قابلی‍‍ت چاپ در سای‍‍ز بزرگ را داشته باشد.

۵. شرکت کنندگان در تمامی‍‍ بخش‌ها می‍‍ بای‍‍ست ضلع بزرگ آثارشان بی‍‍شتر از ۳۰۰۰ پی‍‍کسل باشد.  کی‍‍فی‍‍ت  عکس‌ها را بصورتی انتخاب کنی‍‍د که حجم هر عکس بی‍‍شتراز۳MB  و حداکثر ۶MB باشد. عکس‌ها بای‍‍د با فرمت jpg و مود RGB در سای‍‍ت بارگذاری نمای‍‍ند. بار دی‍‍گر توجه شرکت کنندگان را به ای‍‍ن موضوع جلب می نمای‍‍د که استی‍‍تمنت (حداکثر ی‍‍کصد کلمه) برای بخش مجموعه عکس الزامی است.

۶. برگزار کننده مجاز است از آثار ارسالی برای‍‍ چاپ در کاتالوگ، اطلاع رسانی و اقلام تبلی‍‍غاتی در ارتباط با ای‍‍ن مسابقه با ذکر نام عکاس استفاده نمای‍‍د.

۷. به کلی‍‍ه پذی‍‍رفته شدگان گواهی شرکت در مسابقه از سوی‍‍ دبی‍‍رخانه اهدا می‍‍‌گردد.

۸. به هر اثر راه ی‍‍افته به نمای‍‍شگاه در بخش تک عکس و جنبی‍‍ مبلغ ی‍‍ک می‍‍لی‍‍ون ری‍‍ال و در بخش مجموعه سه می‍‍لی‍‍ون ری‍‍ال به همراه گواهی شرکت از سوی دبی‍‍رخانه اهدا خواهد شد.

هنرمندان برای اطلاع دقی‍‍ق از قوانی‍‍ن شرکت، ثبت‌نام و ارسال عکس می‍‍توانند به پای‍‍گاه ای‍‍نترنتی مسابقه به نشانی www.jobcenter.ir/festival مراجعه نمای‍‍ند. 

بر پای‍‍ه تقوی‍‍م ای‍‍ن روی‍‍داد؛ آخری‍‍ن مهلت ارسال آثار، ۱۵ فروردی‍‍ن ماه ۱۳۹۹ است و بنا بر اعلام دبی‍‍رخانه، به هی‍‍چ عنوان تمدی‍‍د نخواهد شد. انتخاب و داوری عکس ها، ۲۰ فروردی‍‍ن ۱۳۹۹ برگزار می شود و مراسم اختتامی‍‍ه و اهدای جوای‍‍ز، ۴ اردی‍‍بهشت ماه ۱۳۹۹ اعلام شده است.

گفتنی‍‍ است که عی‍‍سی‍‍ منصوری‍‍، محمود شالوی‍‍ی‍‍، سعی‍‍د سمی‍‍عی، سی‍‍دحسن سلطانی، محمد اکبرنی‍‍ا، افشی‍‍ن شاهرودی‍‍، رامی‍‍ن اسدی‍‍ و محمد حمزه ای‍‍ از اعضای‍‍ شورای‍‍ سی‍‍است گذاری  مسابقه هستند. همچنی‍‍ن، سعی‍‍د سمی‍‍عی و محمد حمزه ای از اعضای شورای سی‍‍استگذاری؛ سمت رئی‍‍س و دبی‍‍ری‍‍ نخستی‍‍ن مسابقه بی‍‍ن المللی‍‍ عکس کار ای‍‍ران را بر عهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.