گرگان- ترس ناشی از ابتلا به کرونا هم چون سایر استان‌های کشور در استان گلستان نیز بسیاری از فعالیت‌ها را به حالت نیمه تعلیق درآورده و در زندگی روزمره مردم اختلال به وجود آورده است.

آمادگی گلستان برای رویارویی با کرونا/مورد مثبتی گزارش نشده است

قدس آنلاین-گروه استان ها:  در استان گلستان به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا  ملاقات با بیماران در اکثر مراکز درمانی استان لغو شده، مراکز آموزشی در تعطیلی به سر برده و سینماها نیز تعطیل شدند.

ترس از کرونا موجب هجوم مردم به داروخانه‌ها و مراکز توزیع لوازم بهداشتی برای خرید ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده شده ولی به دلیل نبود این اقلام اما شهروندان همچنان چشم‌انتظار توزیع مجدد این کالاها در داروخانه‌ها هستند.

بنا بر گفته بسیاری از کسبه به دلیل شیوع این بیماری لذا شهروندان نسبت به تردد در سطح شهر و بازار خودداری کرده و لذا همین موضوع موجب کسادی بازار شده است.

اگرچه فروشندگان پوشاک از کسادی بازار آن‌هم در شب عید گلایه دارند اما مشاهدات خبرنگار ما حاکی است که بازار میوه‌فروشان گرم شده است و البته صنف آجیل‌فروشان نیز از گرمی بازار بی‌بهره نمانده است.

بسیاری از مردم این روزها ترجیح می‌دهند تا میوه‌هایی که دارای ویتامین «ث» است خریداری کنند و لذا بازار صیفی‌جات و میوه‌ها داغ شده است و می‌توان گفت قریب به‌اتفاق قرص‌های جوشان، دستکش‌های یک‌بارمصرف و مواد ضدعفونی‌کننده مانند ژل و یا الکل سفید در داروخانه‌های سطح شهر نایاب شده است.

مردم نگران نباشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه مردم نباید از این بابت نگران باشند اظهار کرد: هم‌اینک در این استان هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا که توسط آزمایشات پزشکی اثبات‌شده باشد، وجود ندارد.

دکتر عبدالرضا فاضل اعلام کرد: وی اظهار کرد:  تاکنون ۳۸ مورد نمونه آزمایش افراد مشکوک به کرونا در این استان به تهران ارسال‌شده که فعلاً جواب ۶ مورد آن اعلام‌شده و خوشبختانه نتیجه منفی بوده است.

وی بابیان اینکه جواب آزمایش بقیه افراد ارسال‌شده نیز در روزهای آینده اعلام می‌شود، افزود: به دلیل اینکه کل آزمایش‌های افراد مشکوک از استان‌هایی که درگیر این بیماری هستند، به تهران ارسال می‌شود، زمان اعلام نتایج اندکی زیاد است ولی امیدواریم این زمان در آینده کوتاه‌تر شود.

دکتر فاضل اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۶ بیمار تنفسی با علائم تب، تنگی نفس و مشکلات ریوی و نیز با تشخیص پزشک متخصص عفونی با عکسی که از قفسه سینه آن‌ها گرفته‌شده، در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیمارستان پنج آذر گرگان با ۷۱ مورد و بیمارستان صیاد شیرازی گرگان هم با ۴۷ مورد بیشترین آمار بستری این‌گونه بیماران رادارند ضمن اینکه بقیه بیماران هم در مراکز درمانی دیگر شهرستان‌های گلستان (هرکدام ۲ تا ۶ بیمار)، بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، وضعیت عمومی بیشتر بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های استان را خوب دانست و ادامه داد که در حال حاضر مراکز درمانی و اورژانس‌های پیش‌بینی‌شده آماده پذیرش بیماران احتمالی هستند و کلینیک سنجش تب هم در گلستان راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.