ارزش سهام بازارهای جهانی به ویژه بورس کشورهای عربی در منطقه برای چندمین روز متوالی روند نزولی داشتند.

ابتلای بورس‌های جهانی به کرونا/ سهام‌‎های سعودی  در صدر بازارهای زیان‌ده منطقه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، انتشار ویروس کرونا در چین پس از فراگیر شدن در این کشور و ایجاد مشکلات متعدد از جمله خسارت های جانی، بهداشتی و اقتصادی، به تدریج به دیگر کشورهای جهان تسری پیدا کرده و تقریبا تمام دنیا را درگیر کرده است.

این روزها انتشار وموارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای منطقه روبه فزونی گذاشته و هر روز آمار جدیدی از افراد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی مانند کویت، عراق، بحرین، عمان، امارات، لبنان، اردن و دیگر کشورها منتشر می شود.

براین اساس کشورهای عربی و بازارهای تجاری و اقتصادی آن با روند روبه رشد انتشار کرونا و نگرانی از آن تحت تاثیر قرار گرفته و امروز چهارشنبه بیشتر بورس های اصلی این کشورها با ریزش و کاهش ارزش مواجه بود؛ به گونه‌ای که بورس عربستان به مانند برخی از سهم های جهانی بیشترین کاهش ارزش سهام را داشت و شاخص اصلی بورس این کشور در معاملات آغازین ۱.۳ درصد کاهش داشت و سهام تمام بانک های آن سقوط کرد. ارزش سهام شرکت بزرگ نفتی آرامکو ۰.۹ درصد سقوط کرد و بانک ملی سعودی نیز کاهش ۳.۲ درصدی را تجربه کرد. 

شاخص اصلی بورس دوبی نیز ۱.۲ درصد کاهش داشته و ارزش سهام املاک و مستغلات امارات ۱.۴ درصد افت را تجربه کرد. سهام بانک ملی این کشور ۱.۵ درصد منفی بود و سهام هواپیمایی عربی امارات نیز با ادامه روند نزولی خود امروز ۲.۸ درصد کاهش ارزش دادشت.

امارات دیروز سه شنبه تمام پروازهای رفت وبرگشتی خود به ایران را به مدت حداقل یک هفته لغو کرد. شاخص بازار ابوظبی نیز پس از کاهش ارزش سهام بانک اسلامی به میزان ۱.۸ درصد، با افت ارزش همراه بود و ارزش سهام سرکت جهانی قابضه نیز ۰.۹ درصد کاهش یافت.

بازار بورس قطر نیز با سقوط ارزش همراه بود و شاخص کل آن به دلیل سقوط ۶.۹ درصدی ارزش سهام بیمه قطر ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

بازارهای بورس اروپا نیز برای پنجمین روز متوالی نزولی بود و سرمایه گذاران از تاثیرگذاری ویروس کرونا بیمناک هستند.

شاخص سهام اروپا «استوکس۶۰۰» ۰.۸ درصد کاهش را تجربه کرد تا برای اولین بار از تابستان گذشته پنج روز متوالی منفی باشد. این کاهش ارزش سهام اروپا در پی معاملات ناامید کننده آسیا وول استریت در شب رخ داده است.

در ژاپن نیز بیشتر سهم ها به روند کاهشی خود ادامه دادند تا در پایین ترین سطح خود در چهارماه گذشته بسته شوند. این در حالی است که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در خارج از چین رشد اقتصاد جهانی را تهدید و سرمایه گذاران را به نقد کردن دارایی های خود واداشته است.

نیکی مشهورترین شاخص تغییرات قیمت در بورس اوراق بهادار توکیو نیز با ۰.۷۹ کاهش ۲۲۴۲۶.۱۹ واحد را به ثبت رساند که این پایین ترین حد از ارزش پایانی آن از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.