معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از آغاز جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین، از آغاز بحث‌های حیاتی شرکت‌کنندگان در این نشست برای حفظ این توافق خبر داد.

معاون بورل: بحث‌های حیاتی برای حفظ برجام در جریان است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «هلگا اشمید» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به همراه معاون وزیر خارجه ایران ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، درباره این نشست پیامی توئیتری منتشر کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ساعت ۱۳ به وقت تهران در شهر وین آغاز شد (جزئیات بیشتر).

به دنبال آغاز این نشست، خانم اشمید در پیامی توئیتری درباره این جلسه، از «بحث‌های حیاتی» حاضران در کمیسیون مشترک به منظور حفظ برجام خبر داده است.

معاون «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این توئیت نوشت: «کمیسیون مشترک برجام در حال برگزاری است. بحث‌های حیاتی با شرکت‌کنندگان درباره راه رو به جلو به منظور حفظ توافق (هسته‌ای) ایران (در جریان است)».

اشمید در حالی این اظهارنظر را مطرح کرده که به دنبال خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها، وعده‌های مکرر اروپایی‌ها از زمان حضور «فدریکا موگرینی» در منصب مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا به امروز برای عمل به وعده‌های برجامی‌شان به منظور منتفع شدن ایران از مزایای اقتصادی این توافق، عملی نشده و حتی کانال مالی موسوم به «اینستکس» هم به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.