چند روز مانده به انتخابات، خبری روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که از حضور یک مهمان ناخوانده چینی خبر می‌داد و آن «کروناویروس» بود، بر اساس آخرین اطلاعات ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

آخرین آمار بهبودیافتگان کروناویروس در کشور/ ۳۹ بیمار ترخیص شدند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، چند روز مانده به انتخابات، خبری روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که از حضور یک مهمان ناخوانده چینی خبر می‌داد و آن «کروناویروس» بود که اضطراب در دل مردم ایجاد کرد.

استان قم اولین منطقه درگیر با این ویروس بود. بعد از گذشت چند روز از شیوع کروناویروس در قم، شهرهای دیگر کشور هم ازجمله گیلان، تهران، همدان و چند شهر دیگر، درگیر این ویروس شدند.

وزیر بهداشت در اولین روزهای شیوع ویروس، اقدام به راه‌اندازی کارگروه ویژه کروناویروس کرد و به همراه یک تیم متخصص در مناطق درگیر ویروس حاضر شدند و به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مردم شدند چرا که به دلیل سرعت انتشار ویروس، ترس عجیبی بین مردم افتاده بود.

در حال حاضر به دلیل هوشیاری مردم، کمک مسؤولان و کادر پزشکی بیمارستان‌ها بسیاری از اماکن درگیر با این ویررس تحت کنترل قرار گرفت به طوری که طی روزهای گذشته شاهد خبرهای خوبی از بهبودی بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا ویروس هستیم. در مجموع ۳۹ بیمار بهبود یافتن که بیشترین تعداد آنها در استان قم بوده است.

در ادامه به موارد بهبودی مبتلایان کروناویروس در مناطق مختلف کشور اشاره می‌شود

قم: علی ابرازه، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از بستری شدن ۴۳۴ نفر از بیماران مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های قم خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) به عنوان چهارمین بیمارستان در کنار بیمارستان‌های کامکار، فرقانی و امام رضا(ع) آماده ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در قم است.

گیلان: استاندار گیلان روز دوشنبه از بهبودی ۲ بیمار مبتلا به کروناویروس خبر داد و گفت که پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی، به خانه بازگشته‌اند.

بهبودی یک بیمار کرونایی دیگر در گیلان، خبر خوشی که امروز، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مردم داد و گفت: فرد بیمار در بیمارستان‌های گیلان تحت درمان قرار گرفته بود و اکنون بهبود و مرخص شده است.

اصفهان: آرش نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد که دو نفر از کسانی که به عنوان فرد مشکوک به کرونا در اصفهان شناسایی شده بودند مود آزمایش قرار گرفته و نتیجه آزمایش نشان داد که به ویروس کرونا مبتلا هستند.

این دو نفر ساکن اصفهان بوده و در سطح بیمارستان‌های شهر اصفهان هم بستری بودند، البته یک نفر از آن‌ها بهبود پیدا کرده و ترخیص شده است.

البرز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از بهبودی و ترخیص یکی از ۳ بیمار مبتلا به کروناویروس خبر داد.

سید حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مهمترین مشکل استان را، نحوه آزمایش این ویروس دانست زیرا صرفا ۴ ماه از تشخیص آن در کشور چین می‌گذرد و کیت‌های آزمایشگاهی این ویروس در دنیا وجود ندارد، اما خوشبختانه وزارت بهداشت از روزهای نخستین که این ویروس شناسایی و کیت آن ساخته شد به دنبال تهیه آن‌ها بود.

در حال حاضر کیت‌های آزمایشگاهی به صورت محدود در ۲ آزمایشگاه تهران وجود دارد و از روز چهارشنبه نیز یک آزمایشگاه در البرز مجهز به روش پیشرفته PCR خواهد شد.

گلستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته از بهبودی یک مورد بیمار قطعی کرونا تست آزمایش آن مثبت شده بود خبر داد.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از ابتدای آغاز موج ابتلا به ویرس کرونا در استان گلستان تا امروز ۳۰ مورد مشکوک نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال شد و از این ۳۰ مورد پاسخ آزمایش سه مورد آن اعلام شد که از این سه مورد یک مورد آن مثبت بوده و دو مورد آن منفی گزارش شده است.

مرکزی: یاسر قربانی، رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک روز سه‌شنبه گفت: نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اراک بعد از یک هفته بستری بودن امروز از بیمارستان ترخیص شد.

گفتنی است؛ این بیمار یکی از پزشکان است که محل سکونتش در قم قرار دارد ولی در یکی از بیمارستان‌های اراک مشغول به کار بوده است.

هرمزگان: کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت روز گذشته از ابتلای فرد مبتلا به کروناویروس در در قشم خبر داده بود.

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در تشریح جزئیات مورد تائید شده در جزیره قشم گفت: فرد مبتلا یک بانوی ۷۰ ساله قمی است.

وی ادامه داد: این فرد مبتلا پنج روز پیش برای دیدار به دخترش به جزیره قشم سفر کرده و با بروز علائم بیماری در بیمارستان این جزیره بستری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: وضعیت بیمار رو به بهبود رفته و در حال حاضر همراه با دادماد و دخترش در منزل تحت مراقت علوم پزشکی قرار دارند.

کرمانشاه: ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه‌شنبه از تائید یک مورد تست کرونا در کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: همانطور که‌ پیش‌بینی می‌شد و برآوردهای علمی نشان می‌داد، احتمال ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: پس از ارسال نمونه‌های متعدد از موارد مشکوک به کرونا و انجام آزمایش‌های مربوطه و اعلام موارد منفی، توسط آزمایشگاه تخصصی در تهران، امروز یک‌ مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در کرمانشاه مثبت اعلام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بیمار مذکور که تحت مراقبت سیستم‌ درمانی بود، پس از اقدامات درمانی و مراقبت‌های پرستاری خوشبختانه بهبودی یافته و در حال حاضر از بیمارستان ترخیص شده است.

التهاب اولیه مردم نسبت به کرونا ویروس به دلیل هوشیاری و دقت نکات بهداشتی در کشور رو به کاهش است. پیشگیری و رعایت موازین بهداشت فردی کلید موفقیت در مقابله با کرونا ویروس است و شهروندان سعی کنند در موارد غیر ضروری از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.