رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: علت اصلی افزایش قیمت در مبادی اصلی بوده و باغداران و کشاورزان قیمت را بالا برده‌اند، لذا ما با تمهیداتی سعی کردیم در قیمت‌ها ثبات ایجاد کنیم.

علت اصلی افزایش قیمت سیر و لیمو باغداران و کشاورزان هستند

به گزارش قدس آنلاین، حیدر ساکن برجی در خصوص افزایش قیمت سیر و لیموترش در بازار میوه و تره بار مشهد، اظهار کرد: به‌علت سفارش‌های بهداشتی پزشکی در پیشگیری از کرونا ویروس به یک‌باره با افزایش تقاضای سیر و لیموترش مواجه شدیم، در پی تقاضای بالای مردم در تهیه این اقلام با یک خلأیی در تهیه این محصولات مواجه شدیم.

با اشاره به اینکه این خلأ و افزایش قیمت فقط مربوط به شهر مشهد نیست، افزود: با تشکیل جلسه‌ای قرار بر این شد تا تیمی تشکیل شود و افرادی پای کار بیایند تا بحث سودجویی در این زمینه به وجود نیاید و سودها متعارف باشد، تقریباً در این امر بر بازار مسلط هستیم و در این چند روز در عمده فروشی‌ها کاهش قیمت این محصولات را داشته‌ایم و بحث سودجویی وجود ندارد.

ساکن ابراز کرد: علت اصلی افزایش قیمت در مبادی اصلی بوده و باغداران و کشاورزان قیمت‌ها را بالا برده‌اند، لذا ما با تمهیداتی سعی کردیم در قیمت‌ها ثبات ایجاد کنیم.

وی گفت: با هیچ کمبودی در محصولات سیر و لیمو مواجه نیستیم، بلکه در این دو محصول شاهد فراوانی نیز هستیم و تولید ما مازاد بر نیاز بوده است، قبل از این موضوع قرار بر صادرات این محصول بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در خصوص نظارت بر بازار، گفت: با متخلفین به شدت برخورد می‌شود، تمامی فاکتورها چک می‌شود و به محض دیدن تخلف ورود پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تا به امروز در این زمینه فقط شاهد یک تخلف بوده‌ایم، افزود: قشر بارفروشان افراد زحمت‌کشی هستند و خود این موارد را رعایت می‌کنند تا تنشی در سطح جامعه ایجاد نشود.

منبع:مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.