شهردار نیشابور گفت: عملیات ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد و ایستگاه‌های اتوبوس در این شهر توسط ۲۰ گروه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

عملیات ضدعفونی اماکن عمومی نیشابور آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، علی نجفی با بیان اینکه این عملیات در پاساژهای سطح شهر نیز ادامه خواهد یافت افزود: از سه روز گذشته ۸۰ دستگاه اتوبوس‌ ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری نیشابور به طور مرتب هر شب ضدعفونی می‌شود.
وی اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و سلامت شهروندان، تمامی بازارهای تحت مدیریت شهرداری نیشابور از قبیل چهارشنبه‌ بازار، بازار احشام و طیور تعطیل شده است.
وی گفت: جلسات داخلی شهرداری نیشابور نیز لغو شده و با بهره‌گیری از زیرساختهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این جلسات از شنبه آینده به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌گردد.
نجفی افزود: برای تهیه مواد ضدعفونی کننده با کمبود روبرو هستیم و طی مشورتی که از اداره بهداشت گرفته شد چند محلول ضد عفونی کننده پیشنهاد گردید که مواد اولیه آن موجود نیست و تنها موفق به تهیه الکل شده‌ایم که آن را هم باید به صورت آزاد از بازار تامین کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که موجب تشدید آلودگی‌ می‌شود بازیافت کنندگان غیرمجاز هستند که از شهروندان انتظار می‌رود این اشخاص را که در معرض تهدید مستقیم این بیماری هستند، به صورت ارشادی و توصیه‌ای از خطرات شیوع ویروس کرونا آگاه کنند.
وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری دستکش و ماسک بین پاکبانان و راننده‌های اتوبوس و تاکسی‌ در حال توزیع است.

 

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.