عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شد.

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند طرح صنعتی در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، بهره‌برداری از دو طرح شبکه جمع آوری آبهای سطحی، آغاز عملیات اجرایی جدول گذاری و آسفالت معابر در شهرک صنعتی چناران، آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع آوری آبهای سطحی در شهرک صنعتی ماشین ابزار مشهد،  افتتاح واحد صنعتی تولیدکننده تجهیزات یکبارمصرف بیمارستانی و بهره‌برداری از خطوط انتقال دو مداره ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی توس از جمله طرح‌های امروز در این استان بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: سیاست دولت، توسعه پایدار واحدهای صنعتی در سراسر کشور است که در این راستا برنامه‌های جامعی برای تامین نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجرا شده تا صنایع مختلف به خصوص صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و ارزش افزوده از آن بهره ببرند.

محسن صالحی نیا با بیان اینکه اقدامات مهمی در جهت تامین نیازهای اساسی واحدهای صنعتی انجام شده افزود: براساس سیاست‌های دولت تمامی برنامه‌های حمایتی با توجه به اولویت و ضرورت‌های کشور برای واحدهای صنعتی اجرا شده است.  

وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، توسعه فضای کسب‌ و کار و اشتغال مولد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به صورت مستمر در حال انجام بوده که اشتغال ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را تاکنون فراهم کرده است و تا پایان سال با سیاست‌های حمایتی دولت، شاهد تولید بیشتر و افزایش اشتغال در واحدهای صنعتی کشور خواهیم بود.

وی گفت: در مسیر توسعه بیشتر واحدهای صنعتی در کشور از تمامی امکانات و مزیت‌ها برای صنعتگران استفاده می‌شود تا علاوه بر ثبات و توسعه اقتصادی پایدار، صاحبان صنعت روند رو به رشد داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته، واحدهای تولیدی این شهرک‌ها تا ۱۳ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در این راستا برنامه های مهم و محوری حوزه صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تدوین شده تا شاهد حداکثر تولید در واحدهای صنعتی باشیم.

۹۹۴ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۷۱ شهرک صنعتی و ۴۲۳ ناحیه صنعتی است و ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد صنعتی و بیش از سه هزار واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول فعالیت هستند که ۸۸۵ هزار نفر در آنها مشغول کار می‌باشند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.