پس از پایان جلسه مجمع باشگاه استقلال با حضور وزیر ورزش و جوانان کاملاً قابل پیش بینی بود که سرنوشت مدیرعامل باشگاه مشخص شود، هرچند خیلی‌ها تلاش کردند این اتفاق رخ ندهد اما اعضای هیئت مدیره به توصیه وزیر، علی فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب کردند، اسماعیل خلیل زاده سرپرست پیشین باشگاه استقلال به دلیل بیماری همسرش بنا داشت از ادامه کار انصراف دهد اما فتح الله زاده اجازه نداد او کنار بکشد به همین دلیل وی دوباره به عنوان رئیس هیئت مدیره استقلال انتخاب شد.

جنگ قدرت بلای جان استقلال

قدس آنلاین: پس از پایان جلسه مجمع باشگاه استقلال با حضور وزیر ورزش و جوانان کاملاً قابل پیش بینی بود که سرنوشت مدیرعامل باشگاه مشخص شود، هرچند خیلی‌ها تلاش کردند این اتفاق رخ ندهد اما اعضای هیئت مدیره به توصیه وزیر، علی فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب کردند، اسماعیل خلیل زاده سرپرست پیشین باشگاه استقلال به دلیل بیماری همسرش بنا داشت از ادامه کار انصراف دهد اما فتح الله زاده اجازه نداد او کنار بکشد به همین دلیل وی دوباره به عنوان رئیس هیئت مدیره استقلال انتخاب شد.

*جنگ موسوی و مجیدی

در این میان اما آشوب آفرینی موسوی آرامش نسبی هیئت مدیره را به هم زد چون او دوست داشت در پازل مدیریتی باشگاه نقش کلیدی را ایفا کند اما تکروی‌های روزهای اخیر وی سبب شد وی پایگاه خود میان هیئت مدیره را از دست بدهد تا حدی که فرهاد مجیدی هم پشت او را خالی کرد تا موسوی تنهاتر از همیشه شود.

موسوی به دنبال این بود سعید رمضانی را از کار برکنار کند و به جای او مظلومی را به عنوان سرپرست معرفی کند. همین‌طور صالح مصطفوی را به خاطر مصاحبه انتقادی‌اش توبیخ کند اما مجیدی که از ماهیت تصمیم گیری موسوی و پشت پرده این تلاش‌ها خبر داشت مخالفت خود را با این تغییرات اعلام کرد و به فتح الله زاده و خلیل زاده پیغام داد اگر رمضانی برود او هم استعفا خواهد داد.

هیئت مدیره نه تنها با این درخواست موافقت نکرد بلکه دوباره رمضانی را ابقا کرد. موسوی که می‌دانست تکروی‌های او نتیجه‌ای ندارد، این خبر را در پست اینستاگرام خود منتشر کرد و مدعی شد مظلومی سرپرست باشگاه شده اما فتح الله زاده با حرکتی رو به جلو او را آچمز کرد تا هواداران متوجه تلاش‌های پشت پرده عضو هیئت مدیره استقلال شوند. در این میان حتی شایعه استعفای شفاهی مجیدی هم در فضای مجازی منتشرشد.

از آنجا که هواداران دلخوشی از رفتارهای مظلومی نداشتند برابر انتظار کسی از حضور احتمالی او استقبال نکرد تا موسوی بازی جدیدی را به راه بیدازند و با حمله به سرمربی تیم و به چالش کشیدن فتح الله زاده و خلیل زاده جنجال بزرگی در رسانه‌های خبری علیه تیم مخالفش به راه بیندازد.

مصاحبه تند و تیز موسوی با یکی از خبرگزاری‌های رسمی به نوعی اعلام جنگ عضو هیئت مدیره با سایر دست اندرکاران و اعضای باشگاه بود موسوی که با حمایت فرهاد مجیدی به جمع هیئت مدیره ملحق شده بود بیشترین حملات را به سرمربی تیم داشت و اتهامات سنگینی را به وی وارد کرد، در ادامه فتح الله زاده و خلیل زاده هم از حملات موسوی در امان نماندند، تا مشخص شود باوجود ادعای قبلی موسوی وی برای رسیدن به قدرت حاضر است همه دوستان و رفقای خود را در تیررس انتقاد قرار دهد.

*مدیرعاملی فتح الله زاده؟

اما این تلاش‌ها هیچ تأثیری در جریان تصمیم گیری هیئت مدیره نداشت چون خلیل زاده دقایقی پس از این مصاحبه اعلام کرد سلطانی فر به زودی حکم مدیرعاملی استقلال را برای فتح الله زاده تأیید می‌کند. از سوی دیگر فتح‌الله‌زاده هم با انجام مصاحبه ای مدعی شد موسوی برای استقلال حاشیه سازی می‌کند و علاقه دارد سلیقه فردی خود را در عزل و نصب‌ها اعمال کند.

در همین کش و قوس برخی رسانه‌های نزدیک به وزارت ورزش از برکناری قریب الوقوع موسوی خبر دادند و مدعی شدند سعادتمند عضو پیشین هیئت مدیره استقلال که به نشانه اعتراض به سیستم عملکرد فتحی از کار کنار رفت دوباره به هیئت مدیره ملحق خواهد شد تا به این ترتیب موسوی عملاً از مجموعه استقلال حذف شود.

*بدبینی هواداران

با این حال جدال هواداران باشگاه استقلال در فضای مجازی بر سر این موضوع نشان داد استقلال با وجود انتخاب مدیرعاملش روزهای آرامی را پیش رو نخواهد داشت به ویژه اینکه هواداران دو آتشه استقلال همچنان از ماجرای جدایی استراماچونی به شدت دلخورند و فتح الله زاده و مجیدی و خلیل‌زاده را مقصر این اتفاقات می‌دانند، البته در میان هواداران هم دو قطبی فرهاد استراماچونی وجود دارد و در برابر این طیف هوادارانی هستند که معتقدند با انتخاب فتح الله زاده، مجیدی می‌تواند با آرامش بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد چون مدیرعامل جدید استقلال می‌تواند مشکلات بیرونی باشگاه را به خوبی کنترل کند.

با این حال با امضای احتمالی حکم مدیرعاملی فتح الله زاده در استقلال باید دید چه تغییراتی در ارکان مدیریتی باشگاه رخ خواهد داد و آیا استقلال با مدیرعاملی فتح الله زاده می‌تواند از چالش‌های خودساخته کنونی جدا شود یا جنگ داخلی در این باشگاه یک بار دیگر آبی پوشان را از رسیدن به موفقیت دور خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.