باران و برف از شب گذشته تاکنون بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی را فرا گرفته است و طبق تازه‌ترین آمارهای اداره کل هواشناسی استان بارش باران در ۱۸ شهرستان و برف در ۶ شهرستان خراسان رضوی طی این مدت گزارش شده است.

برف در ۶ شهرستان خراسان رضوی به زمین نشست

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارش باران طی این مدت در شهرستان سبزوار با ۲۸ میلیمتر و پس از آن در قوچان با  ۱۸ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

مرتضی اثمری افزود: در این مدت برف در شهرستانهای قوچان، مشهد، چناران، فریمان، جغتای و کلات خراسان رضوی به زمین نشسته است که بیشترین آن در قوچان با ۱۷ سانتیمتر گزارش شده است.

او ادامه داد: میزان ارتفاع برف در مشهد طی این مدت ۶ سانتیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای پراکنده باران تا اواخر وقت امشب در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه در نواحی مرتفع ادامه دارد و پس از آن به تدریج از استان خارج می‌شود.

اثمری با اشاره به کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد ۱۳ درجه سلسیوس بود که امروز چهار درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است و از فردا جمعه شاهد روند افزایشی دما در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد یک درجه زیر صفر بود که امشب به سه درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و گناباد با بیشینه دمای هوای ۲۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اثمری افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.